Lennart Boorsma moet Denemarken aan Heineken zien te krijgen Hij was ooit een blauwe maandag voice-over in Hilversum, maar besloot dat een marketingfunctie toch beter aansloot bij zijn studie Economie. In de zomer van 2003 solliciteerde hij bij Heineken en in oktober kon hij als trainee aan de slag bij Vrumona. Sinds januari 2004 zit Lennart Boorsma (26) in Denemarken. Doel: Heineken op de kaart zetten. Lukt dat? Enne... Aardt hij een beetje? Heineken Green Room Sessions Tekst Arno Verbaas In Fakse, een plaatsje zo'n tachtig kilometer onder de Deense hoofdstad Kopenhagen, is eigenlijk niks. Behalve kalkwinningindustrie én een grote brouwerij van de Danish Brewery Group (DBG), de tweede brouwer van het land na Carlsberg/Tuborg. Heineken sloot in maart 2003 een licentieovereenkomst met DBG en sindsdien kunnen ook de Denen genieten van een goed glas Heineken bier. Tenminste, als ze weten waar Heineken voor staat. En daar moet Lennart voor zorgen. "Ik moest er meteen vol in toen ik hier aankwam", vertelt hij. "Het had net gesneeuwd. Van mijn appartement in Kopenhagen reed ik kilometerslang door ongerept witte heuvels met een beetje damp erboven; dan 'elft' het, zeggen ze hier. Schitterend. Maar als event manager zat ik al meteen met Damian (Dabkowski, de brandmanager van Heineken Denmark, red.) om de tafel met een reclamebureau om de Heineken-campagne te bespreken." Heineken stort zich in Denemarken op een beproefd recept: dj-muziek en 'clubbing'. Onlangs konden de Denen kennismaken met de befaamde Heineken Green Room Sessions Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 22