mm csi Tweede model BeerTender eerder dan verwacht Heineken-etiket krijgt zilveren belijning 'Biertje?' zorgt voor 'twist' Athene: 'Enjoy Heineken responsibly' I Heineken Promotie Door het grote succes van BeerTender, het thuistapsysteem van Heineken en Krups, komt de introductie van een tweede model BeerTender eerder dan gepland. "BeerTender wordt zeer goed verkocht", vertelt Maarten Bunnik, directeur van Groupe SEB Nederland BV. "Gezien de grote vraag komen we nu met een eenvoudiger model dat we eigenlijk voor later in het jaar gepland hadden." Het apparaat is technisch van dezelfde kwaliteit als het andere model, maar heeft een eenvoudiger uitstraling in satijnzilver en grijs. In deze BeerTender gaan dezelfde vaatjes en er komt vers tapbier van dezelfde kwaliteit uit. Het nieuwe model is sinds eind april te koop in een aantal winkels en kost 199 euro. Het Heineken-etiket op alle bierflessen (van de 20,7 cl in Puerto Rico tot 970 cl flessen in Zuid-Amerika) ondergaat opnieuw een kleine, maar zeer opvallende verandering. Zowel aan de boven- als onderkant van het hals- en rugetiket is een zilveren belijning aangebracht. Daarnaast zijn de medailles en de slagschaduw van de rode ster zilver geworden. Verder is een grijs verloopraster aangebracht over het groen van de racetrack en is de rode binnenrandtekst in het grijs afgedrukt. Het nieuwe etiket wordt het komende jaar wereldwijd uitgerold. Met twee nieuwe commercials scherpt Heineken sinds kort de 'Biertje'- campagne aan met het doel meer samenhang en diepgang in de campagne te brengen en een iets jongere doelgroep aan te spreken. Femke-Anna van Zanten, senior brandmanager Heineken: "We gebruiken de vraag 'Biertje?' om mensen uit hun standaardpatroon te lokken. Een 'twist' uit de alledaagse werkelijkheid. Doe je eens een keer niet watje van plan was te doen, dan krijg je iets verrassends." De commercials zijn nog te zien tot het EK Voetbal. Na de EK- campagne wordt deze nieuwe 'Biertje'- campagne vervolgd en verder ontwikkeld. Het Holland Heineken House opent 13 augustus haar deuren in Athene. Net als tijdens de winterspelen in Salt Lake City maakt Heineken gebruik van het 'bandjessysteem'. Alle bezoekers krijgen bij de ingang een plastic polsbandje. Een zwarte band betekent dat iemand nog moet rijden, dus geen alcohol krijgt geserveerd. Ook bezoekers jonger dan 18 jaar mogen geen alcohol drinken: zij krijgen een roze exemplaar. Wie ouder is dan 18 jaar en niet meer in de auto stapt, krijgt een derde kleur en mag wel alcohol drinken. Om de roep tot verantwoord alcoholgebruik kracht bij te zetten, staat op alle bandjes de internationale Heineken-slogan 'Enjoy Heineken Responsibly'. De polsbandjes tijdens de Winterspelen in Salt Lake City Vers van't Vat, mei 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 15