Af van hokjes Ton Oostrum Policy consultant Frank de Haart van Corporate IT is ook ingenomen met het nieuwe pand. "Ik vind het sowieso positief dat onze afdeling van twee locaties op Schiphol verhuist naar één en hetzelfde gebouw. IT heeft de toren van het nieuwe kantoor én een aantal ruimtes aan de Quellijnstraat-kant, 150 meter verderop. Wel in hetzelfde gebouw, maar toch gescheiden. Een positief punt is de aandacht die wordt geschonken aan het open concept, aan de ontmoeting met mensen (in onder meer 'huiskamers' met zitjes en voorzieningen, red.) en aan de keuze voor geluiddempende materialen. Een klankbordgroep geeft de noodzaken en behoeften van mensen weer, maar de architect bepaalt uiteindelijk de richting." Precies de ervaring van Ton Oostrum, teammanager Customer Service Logistics van Duty Free en lid van de klankbordgroep MMO North West Europe. "De uitgangspunten stonden vast en in onze klankbordgroep hebben we gefilosofeerd over wat we daarmee konden. Op die manier de mogelijkheden bespreken vind ik een goede keuze. We zijn er bij Duty Free bijvoorbeeld toe gekomen het Customer Service Team, een ondersteunende dienst, te integreren in de accountteams. En wat tamelijk uniek is: ons managementteam zit midden op de afdeling. Wel een beetje afgeschermd, maar niet meer in aparte hokjes want daar wilden we eigenlijk al een tijdje van af. Voor vergaderingen en besprekingen hebben we nu centrale ruimtes. Deze aanpak vraagt wel een beetje lef, maar nu we mensen vertrouwd hebben gemaakt met het idee zijn ze laaiend enthousiast. Informatie is immers motivatie. We kregen de kans de behoudendheid van Heineken eens los te laten en een slag te maken voor de toekomst. Die hebben we met beide handen gegrepen." Vers van 't Vat, mei 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 11