Geflitst 'Legend' in maandtoptien Ster Publieksprijs voor advertentie Wieckse Brut Proost op een sprankelend 2004! Bertus Leebeek viert carnaval in Naarden en toont en passant zijn definitieve liefde voor Amstel bier. Vers van t Vat, februari 2004 De nieuwe Heineken-commercial 'Legend' maakt nu al kans op de Gouden Loeki 2004. In de aanloop naar de jaarlijkse verkiezing van de beste reclamefilm organiseert de Ster maandelijkse verkiezingen. 'Legend' staat in de toptien van beste nieuwe commercials van januari. Het verhaal-met-speelfilmallures over de bokser die na allerlei omzwervingen zijn roeping vindt in een hartstochtelijk 'Biertje?' werd, net als negen andere commercials, genomineerd door een representatief deel van de Nederlandse bevolking. Of 'Legend' ook écht doorstoot naar de finale van de Gouden Loeki, hangt af van de stem van het publiek. Iedereen kan maandelijks op de website www.ster.nl/goudenloeki een persoonlijke topdrie samenstellen uit de tien genomineerde commercials van die maand. Op die manier plaatsen zich uiteindelijk 36 filmpjes voor de eindstrijd die later dit jaar wordt gehouden. De topdrie van januari wordt 8 maart aanstaande bekendgemaakt op de website van de Ster, www.ster.nl. Een advertentie van Wieckse Brut in vier grote dagbladen heeft de publieksprijs gewonnen van uitgever PCM. Het gaat om de beste advertentie in de themabijlage Prettige Feestdagen van de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad en het Algemeen Dagblad van 16 december vorig jaar. De lezers vonden de advertentie van Wieckse Brut het meest creatief en het beste op het thema inhakend. Wieckse Brut bracht onder andere via deze advertentie met de consument een toost uit op een sprankelend 2004. PCM heeft de publieksprijs in het leven geroepen ter stimulering van de creativiteit van adverteerders. Aan de publieksprijs is een gratis advertentie plaatsing verbonden. De jongste telg van de Wieckse bierfamilie wordt gebrouwen met champagnegist en leent zich uitstekend voor feestelijke momenten. Speciaal voor de feestmaand december bood Heineken de consument vier flesjes en het unieke Wieckse Brut-glas aan in een speciale verpakking. Frank van Baaren (rechts), groepsleider Administratie bij Heineken Brouwerijen Alkmaar, was op Koninginnedag 2003 in het Franse Val Thorens. Zelfs eind april lag er nog sneeuw, kon hij met twee vrienden de lange latten onder binden en daarna genieten van een lekker Amstel biertje.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 9