Htinebn's Bier Xyl Chrfc. 6y U t/iuiA- %k er «v «sr l 13 2004: het jaar van BeerTender 41 j r groene 25cl fles, verkrijgbaar in handig 12pack, gericht op kleinere huishoudens en consumenten die gebruiksgemak op prijs stellen. De 12pack is ook een uitkomst voor mensen die niet willen sjouwen met een zwaar krat. De introductie van de 25cl fles wordt in 2002 uitgeroepen tot innovatie van het jaar. Andere brouwers volgen. Of de consument Heineken nu drinkt uit blik of uit fles, de kwaliteit is gegarandeerd. Voor de échte bierdrinker gaat er toch niets boven een vers getapt glas bier. Maar dat gebeurt voornamelijk buitenshuis. Tot nu toe. 2004 is het jaar van BeerTender, het ultieme tapsysteem van Heineken waarmee de consument zijn eigen biertje kan tappen. Thuis. Wanneer hij maar wil. De unieke technologie van BeerTender zorgt voor perfect, gekoeld tapbier. Heineken staat met de introductie van BeerTender aan de vooravond van een nieuwe revolutie: nooit eerder hadden bierliefhebbers de mogelijkheid op ieder moment zelf koud, vers bier te tappen en thuis te drinken. De cirkel is rond. Met de introductie van BeerTender gaat Heineken terug naar de basis van bier drinken. Zeventig procent van de bierdrinkers vindt tapbier het lekkerste bier. BeerTender, de innovatie van Heineken en Krups, zorgt ervoor dat de consument nu altijd in staat is te genieten van het lekkerste biertje. Niet alleen meer in het café, maar ook thuis. Dit artikel verscheen eerder in de persmap bij de introductie van BeerTender. Het is gebaseerd op: Jacobs, M.G.P.A. en W.H.G. Maas, De magie van Heineken (Amsterdam 2001); Jacobs, M.G.P.A, W.H.G. Maas en J. van der Werf, Heineken History (Amsterdam 1992), diverse Heineken-persberichten uit de periode 1996-2004 en materiaal rond (de promotie van) BeerTender. Vers van 't Vat, februari 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 13