Htinebn's Bier
Xyl
Chrfc. 6y U t/iuiA- %k
er «v «sr l
13
2004: het jaar van BeerTender
41
j r
groene 25cl fles, verkrijgbaar in handig 12pack, gericht op
kleinere huishoudens en consumenten die gebruiksgemak op
prijs stellen. De 12pack is ook een uitkomst voor mensen die
niet willen sjouwen met een zwaar krat. De introductie van de
25cl fles wordt in 2002 uitgeroepen tot innovatie van het jaar.
Andere brouwers volgen.
Of de consument Heineken nu drinkt uit blik of uit fles, de
kwaliteit is gegarandeerd. Voor de échte bierdrinker gaat er
toch niets boven een vers getapt glas bier. Maar dat gebeurt
voornamelijk buitenshuis. Tot nu toe. 2004 is het jaar van
BeerTender, het ultieme tapsysteem van Heineken waarmee de
consument zijn eigen biertje kan tappen. Thuis. Wanneer hij
maar wil. De unieke technologie van BeerTender zorgt voor
perfect, gekoeld tapbier. Heineken staat met de introductie van
BeerTender aan de vooravond van een nieuwe revolutie: nooit
eerder hadden bierliefhebbers de mogelijkheid op ieder
moment zelf koud, vers bier te tappen en thuis te drinken.
De cirkel is rond. Met de introductie van BeerTender gaat
Heineken terug naar de basis van bier drinken. Zeventig
procent van de bierdrinkers vindt tapbier het lekkerste bier.
BeerTender, de innovatie van Heineken en Krups, zorgt ervoor
dat de consument nu altijd in staat is te genieten van het
lekkerste biertje. Niet alleen meer in het café, maar ook thuis.
Dit artikel verscheen eerder in de persmap bij de introductie van BeerTender.
Het is gebaseerd op: Jacobs, M.G.P.A. en W.H.G. Maas, De magie van Heineken
(Amsterdam 2001); Jacobs, M.G.P.A, W.H.G. Maas en J. van der Werf,
Heineken History (Amsterdam 1992), diverse Heineken-persberichten uit de
periode 1996-2004 en materiaal rond (de promotie van) BeerTender.
Vers van 't Vat, februari 2004