Nonnen prijzen Affligem aan op Horecava Gratis trein-actie succes Cocktail nog populairder met Schweppes Klusvrienden van Amstel winnen Gouden Loeki Product, promotie pers Wit geklede nonnen prezen Affligem aan tijdens de Horecava, de horeca-vakbeurs gehouden van 5 tot en met 8 januari in de RAI in Amsterdam. Daarmee intro duceerde Heineken Brouwerijen het abdijbier officieel aan de Nederlandse horeca. Voorheen was het bier al wel opgenomen in de distributie van Heineken Brouwerijen, maar sinds kort wordt het merk ook ondersteund door Marketing. Affligem viel behoorlijk op tijdens de beurs. De nonnen deelden promotiemateriaal uit en werden onder meer gevraagd door de Telegraaf om te poseren voor een foto voor de krant van 6 januari. Verder waren in drie toiletgroepen speciale Affligem-spiegels aangebracht. Nietsvermoedende bezoekers die even hun haar fatsoe neerden, werden verrast door het ineens oplichten van de spiegels. Daarmee werd de poster zichtbaar met de non, die een glas Affligem Blond presenteert. Naast de Blond bestaat het assortiment sinds 1074 uit de Dubbel en de Tripel, die zich in de hedendaagse hectische tijd uitstekend lenen om van te genieten en bij te ontspannen. Gratis met de trein in de nieuwjaarsnacht. Het kon dankzij een actie van Heineken en NS om mensen met drank op uit de auto te houden. Wie zich vóór 1 januari 00.00 uur aanmeldde via Heineken.nl, ontving per sms of e-mail een kaartje waarmee gratis kon worden gereisd in de treinen tussen de grote stations in de Randstad. Onder het motto 'Laat het blazen maar aan ons over op nieuwjaarsnacht' maakten 7.294 mensen gebruik van een gratis LAAT HET BUUEN MAAR AAN ONS OVER OP NIEUWS1AARSNACHT HEINEKEN EN KS BRENGEH IE GRATIS NAAR HÖIS. kaartje. Volgens de NS is dat meer dan een verdubbeling van de normale nieuwjaars- drukte. De actie duurde van 01.00 tot 06.00 uur. "Dit initiatief van Heineken leverde veel positieve aandacht op in de media en is ook door de consumenten als zeer sympathiek ervaren. Wat Heineken betreft is deze samen werking met de NS voor herhaling vatbaar", zegt Karin Willems, woordvoerder voor Heineken. Schweppes maakt de cocktail in 2004 nog populairder. Het vernieuwde concept 'Shake en Suite' is zondag 25 januari gestart met een swingende perspresentatie in de Jimmy Woo in Amsterdam, met onder meer een optreden van de Fabulous Shaker Boys. Nieuw aan het Schweppes programma is de cocktail drive-in met mobiele bars en Shaker Boys en Shaker Babes die inzetbaar zijn bij horecagelegenheden en evenementen. "Verder gaan we door met de cocktail workshops voor barpersoneel en de 'freakshows' met lekkere cocktails waarin Schweppes is verwerkt. De makers van de beste mixen komen op de Schweppes cocktailkaart en krijgen een luxe Shake en Suite cocktail- koffer", zegt trade marketeer Lieke Westendorp. Schweppes (sodawater, ginger ale, tonic en bitter lemon) is vanaf 1783 het favoriete frisdrank om cocktails mee te maken. De tv-commercial 'Klussen' van de drie Vrienden van Amstel is gekozen tot de beste commercial van 2003. Het filmpje kreeg de Gouden Loeki op 20 december tijdens een goed bekeken live televisie uitzending op Nederland 2. Presentatoren Harm Edens en Bridget Maasland gaven het gouden Loeki-beeldje aan de verantwoor delijken van Amstel en het reclamebureau PMS uit Amsterdam. Namens Marketing Amstel sprak een dolgelukkige Jan van Velzen een kort dankwoord uit. De kijkers konden via internet, sms en een 0900- nummer hun stem uitbrengen. Het win nende filmpje, waarin twee Vrienden in plaats van de keuken per ongeluk de bad kamer van de derde Vriend verbouwen, kreeg 33 procent van de stemmen. De reeks spotjes met de drie Vrienden is overigens per 1 januari beëindigd. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 16