"Nu ik dit kan, kan ik alles." f\ ij£kl Een ander groot verschil is dat ik niet langer deelverant- woordelijk ben maar eindverantwoordelijk. In het begin was het wel wennen aan alle keuzes die ik moest maken, maar dat cowboy-achtige bevalt me eigenlijk wel. Misschien heeft de Aconcagua mij net dat beetje extra gegeven. Ik ben in topconditie en zelfverzekerder dan vorig jaar. Een keer per week ga ik op de racefiets naar Bunnik, vanuit Amsterdam. Dat is 62 kilometer. Om half zeven stap ik op en om kwart over negen zit ik achter mijn bureau. Dat is wat extreem, maar op zich is het lekker om naar je werk te fietsen. Met al die files ben je vaak net zo snel. In het begin trok ik veel bekijks. Daar kwam Arjen met z'n helm en fietsschoenen. Klik-klak, klik-klak over de vloer. Maar nu heb ik een eigen locker in de fabriek. Het aardige is dat steeds meer collega's aanhaken bij het sporten. Inmiddels lopen we halve marathons. De tijden die we neerzetten, zijn het gesprek van de dag. Dat is nog eens wat anders dan aan de bar hangen." Brandmanager Vrumona (Sisi, Schweppes, Orangina, Dr Pepper) "Ik stond op de Aconcagua in de Andes - met bijna 7.000 meter de hoogste berg buiten de Himalaya - en wist het zeker: 'nu ik dit kan, kan ik alles'. Alles draait om de juiste timing, de juiste instelling, de beste materialen, voldoende eten en drinken en, heel belangrijk, een dosis geluk. Eén uur later en ik had het misschien niet gehaald. Twee klimmaten moesten achterblijven in het hoogste kamp. Daar wordt altijd zo zwaar aan getild. Alsof je dan faalt. De top is niet het belangrijkste. Het hoogste punt is meer een momentopname. We gingen hoe dan ook als een ander mens weer naar beneden. Fysiek sterker, mentaal weerbaarder. Gelukkig maar, want het was een cruciaal jaar met ongelooflijk veel veranderingen waar ik ook wel wat kracht voor nodig heb gehad. Koud terug uit Argentinië zat ik maandagochtend al achter mijn nieuwe bureau in Bunnik, als brandmanager. Daarvoor was ik junior brandmanager bij Amstel. Een wereld van verschil. Bij de kleinere Vrumona-organisatie met haar vele merken, moet ik me meer bezighouden met de hoofdzaken, minder met bijzaken. Bij Amstel waren we met negen man verantwoordelijk voor één merk, bij Vrumona doen we met ons tweeën vier merken. Door zo'n breder takenpakket krijg ik te maken met andere facetten van het marketingvak. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om bij zowel Amstel als Vrumona marketingervaring op te doen. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 8