"2003: Het begin van een nieuw begin." "Toen ik begin dit jaar als leidinggevende bij Corporate Internal Services terechtkwam lag daar een stevige uitdaging. Hoe krijg je een club van 170 mensen uit allerlei verschillende afdelingen ervan overtuigd dat zij, net als ik, bij Corporate Internal Services horen? Een club die ervoor zorgt dat de andere Corporate afdelingen hun taken effectiever en efficiënter kunnen uitvoeren. Met een takenpakket dat er niet om liegt: P&O, Facility Services, de Experience, Planning Control en Information Management. Ik was blij verrast dat we die uitdaging letterlijk met z'n allen hebben opgenomen. Niet altijd even makkelijk, want we hebben ook afscheid moeten nemen van mensen. Dat is een pijnlijk proces dat diep ingrijpt. Maar ondanks dat hebben we niet alleen kans gezien onze organisatie draaiende te houden, maar ook enorme stappen genomen in het vormgeven van de toekomst. Vóór 1 oktober hebben we alle werkprocessen van Corporate Office in kaart gebracht. Je kijkt naar alle werkzaamheden en stelt vast wat nodig is en wat niet, wie het moet uitvoeren en wie er verantwoordelijk voor moet zijn. Zo creëer je helderheid en krijg je een betere werksituatie waarin mensen weten waar ze aan toe zijn. Woensdag 1 oktober is voor mij de eerste belangrijke mijlpaal in 2003. Dat was de dag dat de nieuwe organisatie van Corporate Office en de Multi Market Opco's op papier stond en in werking trad. Corporate Internal Services kon officieel aan de slag. Wat dat betreft hebben we al veel meegemaakt, maar we staan natuurlijk pas aan het begin. We hebben plannen gemaakt maar nog niet voldoende doorleefd. Daarnaast moeten we in de manier waarop we met elkaar omgaan in het werk ook nog groeien. De tweede en misschien wel grootste mijlpaal van 2003 was 8 december j.l. Op die dag zijn we met alle Corporate medewerkers bij elkaar geweest. De dag markeerde het einde van de reorganisatie en het begin van de implementatie door de medewerkers. Er was een marktplaats waar collega's over hun werk in de nieuwe organisatie vertelden. In een speech zette Thony Ruys nog eens alle neuzen dezelfde kant op. Hij maakte duidelijk dat Corporate is ter ondersteuning van de werkmaatschappijen die zich richten op de consument. Daarvoor zijn twee zaken belangrijk: een hogere performance en een beter begrip van wat de consument werkelijk beweegt. Kortom 8 december ging over energie krijgen, de inhoud van het werk en verbinding krijgen met je collega's en klanten. Energie x Inhoud x Verbinden, voor mij de belangrijkste succesformule voor 2004!" Manager Corporate Internal Services Vers van 't Vat, december 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 13