Let's party met Xi Gelukkig, het is weer herfst... Biertje, Jennifer? Heeft u Heineken ergens in het nieuws gezien? Meld het de redactie! Product, promotie pers Nu gratis bij aankoop van twee blikjes Xi: een grote, hippe en te gekke Xi partybril, waarmee je goed opvalt in de disco- scene. Junior brandmanager Tjeerd Veldhuis: "Omdat we met Xi veel evenementen in danssfeer sponsoren, zoals kort geleden Heineken Dance Parade in Rotterdam, hebben we voor dit premium gekozen. Het sluit ook goed aan bij de uitstraling van onze commercials." De actie wordt op een opvallende manier op de winkelvloer gepromoot met onderscheidend displaymateriaal. Wie twee blikjes Xi koopt, kan kiezen uit een rode, zwarte, blauwe of gele bril, passend bij de outfit. Zolang de voorraad strekt! Eerder dan gebruikelijk leverden de Nederlandse brouwers het eerste bo(c)kbier uit, namelijk op de laatste maandag van september. Heineken Brouwerijen brengt dit jaar twee bokbieren op de markt: Heineken Tarwebok en Amstel Bock. Brand Dubbelboek wordt niet meer gebrouwen. Amstel Bock heeft zowel een nieuwe naam als een ander design gekregen. Daardoor sluit het uiterlijk goed aan bij bijvoorbeeld Amstel Malt, Amstel 1870 en Amstel Gold. Voor het eerst maken Amstel en Heineken gebruik van hetzelfde winkelreclame- materiaal. Ook hebben zij dezelfde aanbieding: 6 flesjes halen, 4 betalen. Daarnaast is er een radiocommercial voor Amstel Bock. Stel je voor, je ziet als man in een supermarkt een aantrekkelijke vrouw springend naar het hoogste schap reiken.Natuurlijk help je. Zeker wanneer het Jennifer Anniston is. Maar dan blijkt het te gaan om de twee allerlaatste flesjes Heineken bier... Deze nieuwste 'Biertje?'-commercial kwam eind september op tv en wordt tot en met eind november vertoond. Vooral voor of na uitzendingen van 'Friends'. "Het is een commercial die door Corporate is ontwikkeld voor internationaal gebruik", vertelt brandmanager Alexander Koch. "Hij past zo goed binnen onze 'Biertje?'- campagne, dat wij besloten hem ook in Nederland in te zetten. Zo'n kans konden we niet voorbij laten gaan. Alleen jammer dat Jennifer uiteindelijk geen toestemming gaf de beelden uit te zenden waarop zij echt 'Biertje?' vraagt." Vers vari 't Vat, oktober 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 17