AMSTEL CUPè Desperados sponsort Meeting of Styles Amstel Cup blijft Amstel Cup Heineken opvallend aanwezig Crystal Clear voor het hele studentenhuis 16 Product, promotie pers Desperados is sponsor van het internationale graffiti- en hiphop- event 'Meeting of Styles 2003', dat wereldwijd in elf steden plaats vindt. Tijdens het evenement is Desperados op fles verkrijgbaar. Daarnaast wordt exclusief Heineken van de tap verkocht. Van 14 tot en met 17 augustus bezocht een gezelschap artiesten Amsterdam en Almere. Onderdeel van het evenement in Nederland was een poging het langste graffiti- kunstwerk ooit te vervaardigen. Tientallen graffitikunstenaars deden hun spuitende best en met succes: 275 meters werden kunstig beklad en daarmee werd het oude record van 230 meter ruimschoots verbroken. Meeting of Styles doet dit jaar ook Münster, Parijs, Kopenhagen, Lotz, Antwerpen, Athene, Madrid, Philadelphia en New York aan. Amstel heeft het contract met de KNVB voor sponsoring van het toernooi om de KNVB-beker met drie jaar verlengd. Dat betekent dat het evenement ook de komende jaren door het leven gaat als het Amstel Cup toernooi. Erik Romijn, brandmanager sponsoring Amstel: "We zijn blij met de herinvoering van het knock-out- systeem, al bemoeien we ons nooit met de opzet van het toernooi. Dat doen we wel met de communicatie. We willen meer uitdragen dat de Amstel Cup het grootste en spannendste toernooi van Nederland is." Op de Vijzelstraat in Amsterdam en op de Grote Markt in Den Haag zijn de eerste Heineken-swanks geplaatst. Een swank is een steigerdoek dat doorgaans om gebouwen wordt gehangen die worden verbouwd. Op het Heineken-doek zien we een flesje Heineken, waarbij het lijkt alsof een hand het flesje door het doek aanreikt. De swank is relatief nieuw. Het is dan ook voor het eerst dat Heineken dit megamedium inzet. Crystal Clear, een van de jongste eigen merken van Vrumona, blijft aan de weg timmeren. In augustus en september is, in samenwerking met de Heineken Studenten Service (HSS), een samplingactie gehouden onder vrouwelijke studenten. Zij kregen een gratis tray met 24 PET-flesjes van 50cl om hen met Crystal Clear te laten kennismaken. Junior brand manager Tjeerd Veldhuis: "Er zijn zo'n zevenhonderd trays met een speciale actiesticker naar alle vrouwelijke studentenhuizen gegaan die klant zijn bij de HSS. Die bijna 17.000 flesjes zijn een prima manier van samplen in de doelgroep en een goed voorbeeld van klantenbinding voor HSS." Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 16