Met Crystal Clear korting op Viva en Flair Amstel geeft vriendschap nieuw gezicht Heye-Glas maakt 2,5 miljard flesjes voor Heineken Heeft u Heineken ergens in het nieuws gezien? Meld het de redactie! Crystal Product, promotie pers Deze zomer krijg je met Crystal Clear, de lichtste frisdrank met bronwater, een unieke korting op een proef abonnement op de vrouwenbladen Viva of Flair. Haal drie actie-etiketten van de 1,5 liter flessen Crystal Clear Lemon, Peach of Orange en vul deze in. Als je ze opstuurt naar het gratis antwoordnummer, dan ontvang je je favoriete blad tien weken voor maar 10 euro in plaats van 17,50 euro. De actie sluit goed aan op de doelgroep van Crystal Clear: vrouwen tussen de 20 en 39 jaar en wordt ondersteund door een speciaal ontwikkelde commercial en advertenties. De actieperiode loopt van 11 augustus tot en met 5 oktober. Amstel en vriendschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Begin juni vroeg Amstel een aantal bureaus mee te denken over de toekomstige invulling van de vriendschapscampagne. Per 1 januari 2004 ligt die verantwoordelijkheid bij reclamebureau Doom&Dickson, dat een verrassende verdere invulling voor het thema 'vriendschap' bedacht die prima past bij de uitstraling van Amstel. Dat betekent wel het einde van de vaste karakters (de drie vrienden) in de commercials. Herman van de Bergh van Heye-Glas Nederland (HGN) overhandigde Wilbert Raaijmakers 24 juli een 12-pack met speciale flesjes ter gelegenheid van de levering van het 2,5 miljardste flesje sinds het begin van de productie. Al die flesjes passen nét op 2000 voetbal velden. Heineken heeft er bijna 9 miljoen hectoliter bier in verpakt. HGN in Moerdijk is in juni 1998 opgestart. In juli 1998 werden de eerste flesjes geleverd aan de Brouwerij in Zoeterwoude. Per dag worden zo'n 1,5 miljoen en per jaar ruim 500 miljoen flesjes geproduceerd, allemaal bestemd voor de export van Heineken bier naar Amerika. Vers van 't Vat, juli/augustus 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 17