10 vragen aan... Paul Schouten van De Parade 6 7 8 9 10 Dit jaar is alweer de dertiende tournee van De Parade, het twee maanden lang durend mobiel theaterfestival waarbij de voorstellingen in tenten worden gespeeld. Ongeveer vijftig theaterproducties, twintig bands, vijftien Kinderparade-producties en vijf attracties vormen samen het Paradeprogramma 2003. Keus genoeg voor het publiek dat ter plaatse door de artiesten zal worden verleid een kaartje voor hun voorstelling te kopen. Paul Schouten is er al dertien jaar bij en onder meer verantwoordelijk voor de horeca-inkoop en de sponsoring tijdens De Parade. 1 Wat is een mooie omschrijving van De Parade? "2 Wat maakt De Parade juist dit jaar zo bijzonder? Wanneer starten de voorbereidingen? Wat doet u precies tijdens De Parade? Hoe lang bent u al bij De Parade betrokken? Welke steden worden bezocht en welke vindt u het leukst? Is De Parade voor u het hoogtepunt van het jaar? Wat doet u de rest van het jaar? Wat maakt Brand zo geschikt als sponsor van De Parade? Heeft Brand invloed op het programma? Tekst Berend Schilder "De Parade is eert rondreizend theaterfestival dat iedere zomer de vier grootste steden in Nederland aandoet. Het is als een binnenstebuiten gekeerd circus: het publiek in het midden en de artiesten eromheen. 4 Voor mij is het in één woord te omschrijven: Heerlijk." "Dit jaar presenteren we een spannend evenwicht van piepjonge artiesten die nog aan de theaterschool studeren naast doorgewinterde artiesten die al jaren in de schouwburg spelen. Voor mij is het bijzondere het gevoel van elk jaar weer opnieuw de koorts van het doen en vertrekken." "Het aanvragen van vergunningen begint al in het najaar. De voor bereidingen van de horeca en logistiek beginnen omstreeks half april." "Ik verzorg de planning en het personeel, backstage, horeca-inkoop en de sponsoring." "Vanaf het begin van De Parade, al 13 jaar." "De Parade brengt een bezoek aan Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Rotterdam en Amsterdam hebben mijn voorkeur." "Bijna wel. Het neemt een groot deel van je leven in zodra de voor bereidingen beginnen. Als je op De Parade werkt, geef je je met huid en haar. Iedereen gaat er volledig voor. Dat komt ook omdat de medewerkers tijdens de tournee op het festivalterrein slapen en leven. Dat geldt ook voor mij." "Samen met mijn twee zoons run ik Café Welvaart in 's-Hertogenbosch." "Brand gaat net als De Parade over genieten. Het straalt kwaliteit, kleinschaligheid, vakmanschap en goede smaak uit. Dat zijn precies de kenmerken van De Parade. Daar komt bij dat het voor ons prettig is om met leuke mensen te werken." "Onze relatie met Brand gaat voornamelijk over bier en communicatie. De programmering staat hier los van. Dat hoort ook zo bij een cultureel evenement. Het zakelijke en inhoudelijke moeten worden gescheiden. Dat komt de spontaniteit en de kwaliteit van het programma ten goede. Brand denkt daar net zo over als wij." Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 4