Amstel wint bronzen Effi met 'Schop het tot Superprof' Heineken Fanfare eerste prijs met onderscheiding Britten klaar voor 'echt' Heineken bier Hebt u Heineken ergens in het nieuws gezien? Meld het de redactie! profvoetballer 17 Product, promotie pers Amstel heeft 11 juni een bronzen Effi gewonnen met de consumenten promotie 'Schop het tot Superprof'. Eerder al kreeg deze promotie een SAN, Esprix en Spin Award. In 2000 kreeg Amstel met zijn campagne 'De drie vrienden' ook al een Effi. "Bij de Effi worden de marketinginspanningen beoordeeld op effectiviteit", zegt brandmanager van Amstel, Jan van Velzen. Ook je carrière als misgelopen? c=E Speel dan mee met Schop het tot Svperprof! En win 3 kaartjes voor de UEFA Champions League Finale in Glasgow 'rr- óf een van de andere 30.000 prijzen De nieuwe Effi is binnengehaald dankzij een forse stijging vorig jaar van het omzetvolume. Gehoopt was op vijf procent, maar het werd elf procent. Het marktaandeel tijdens de actieperiode steeg daardoor met 3,7 procent, ruim boven de gestelde doelstelling. De jury was onder de indruk van de cijfers, gezien de lastige biermarkt met veel prijsvechters, veel concurrerende kwaliteit en weinig tot geen groei. Tijdens het topconcours voor orkesten in de Vaandelafdeling van de KNFM (Koninklijke Nederlandse Federatie Muziek gezelschappen) op 24 en 25 mei heeft de Heineken Fanfare de derde plaats van Nederland behaald. Vier fanfares streden hierbij om het landskampioen schap. De Heineken Fanfare plaatste zich voor deze eindstrijd door in november 2002 eerste te worden op een concours in Zaandam. Onder leiding van G. Moreau bracht de Fanfare inspeelwerk 'Ceremonial Fanfare' en als beoordeeld werk 'The Saba Adventure' ten gehore. Dit alles leverde 90.83 punten op met als resultaat een eerste prijs met onderscheiding en over het totaal derde van Nederland. Voor optredens zie pagina 29. Heineken UK is onlangs gestopt met het brouwen van Heineken Cold Filtered, een bier met 3,4 procent alcohol. Voortaan krijgen de Britten 'echt' bier met 5 procent alcohol, rechtstreeks uit Zoeterwoude en Den Bosch. Dat is al bekend, maar nieuw is dat Heineken een nieuwe manier heeft gevonden om het bier aan de man te brengen. Op de site van de gezamenlijke Britse drankindustrie (just-drinks.com) kondigt Heineken UK manager Rob Marijnen aan met wie er contracten zijn gesloten voor de distributie. Desgevraagd licht hij toe: "We leveren aan de vier grootste supermarktketens en vele regionale supermarkten, aan de drie grootste pub-organisaties en aan enkele honderden zelfstandige pubs, met name in de zes grote steden." Vers van 't Vat, juni 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 17