Royal Club introduceert handige kleine fles Een droomvakantie naar Curagao Commercial Royal Club in zomerse sfeer Product, promotie pers Royal Club Cassis en Bitter Lemon zijn voortaan ook verkrijgbaar in een PET-fles met een inhoud van 36,5 cl. Consumenten bleken in toenemende mate behoefte te hebben aan een kleine, hersluitbare verpakking voor cassis en bitter lemon. De kleine Royal Club-flesjes zijn verkrijgbaar in de horeca, maar ook in bijvoorbeeld sportkantines en bij benzinestations. De nieuwe Heineken 12-pack is 23 mei bekroond met een 'Wheel of Retail' van het blad Distrifood. De onderscheiding is niet zo bekend bij het publiek, maar des te feller begeerd onder fabrikanten in de food-sector. "Niet de consument maar de handel bepaalt wie er wint, op basis van harde verkoop cijfers kort na de introductie", zegt Alexander Koch, verantwoordelijk voor de nieuwe 12-pack. Heineken moest het opnemen tegen Dommelsch Ice, Bacardi Breezer Cranberry, Passoa Diablo Passion Fruits en Eristoff Fire. "Het 12-pack heeft terecht gewonnen", zo zegt Koch. "We bieden de beste mix met het gemak van blikjes en de kwaliteit van bier in glas." Iedereen die een favoriet Amstel bright-moment heeft, op de foto zet en naar Amstel opstuurt, maakt kans op een droom vakantie met twee vrienden naar Curagao. De foto's worden op www.amstelbright.nl geplaatst, waarop bezoekers een temperatuur aan de foto kunnen geven. De veertig 'heetste' foto's winnen de droomreis. De Amstel- actie loopt van 26 mei tot en met 31 augustus en wordt ondersteund door de nieuwste versie van de tv-commercials met de drie Amstel- vrienden, uiteraard met een Caribische achtergrond. De Boompjeskade aan de Maas in Rotterdam gaf 31 mei een zomers beeld te zien met palmbomen en een echt stuk strand. 's Avonds begon het Royal Club Ice Event. Kunstenaars hakten twee bekende torso's van Royal Club uit immense ijsblokken. Meivin Broekaart, management- trainee bij Vrumona: "Op een bloedhete dag werken aan grote blokken ijs. De mensen hadden echt het gevoel in de commercial van Royal Club te stappen." Vele duizenden mensen proefden aan de ijsbar meteen de drie nieuwe Royal Club-smaken Cranberry, Grapefruit en Lemon- Mandarin. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 16