15 v XLA^DS foHaiphong Gulf °'Haikou of Hainan Tonkin -'q oHon^ Macao VIETNAM Phnom Pe South China Seal Pthi *6inh City Land: Vietnam Hoofdstad: Hanoi Munteenheid: Dong Populatie: 80 miljoen inwoners Oppervlakte: 329.000 km2 Brouwerijgroep: Vietnam Brewery Ltd. en Hatay Brewery Ltd. (vanaf oktober 2003) Merken: Heineken, Tiger en Bivina Marktaandeel: 90% (in premium segment) Concurrentie: San Miguel, Foster, Carlsberg, Saigon Beer, Hanoi Beer Aantal medewerkers: 540 (Vietnam Brewery) Productiecapaciteit: 1,5 miljoen hectoliter (VBL) Bivina vervult in de markt een rol als bier van goede kwaliteit voor een redelijke prijs, zonder dat het merk grootschalig wordt ondersteund. Het ondersteunt, vooral in de Mekong Delta, de distributiemogelijkheden van Heineken en Tiger. Maar onze grootste investering zit in Heineken en Tiger. Daar richten we al onze pijlen op." Twee merken in het premium segment. Kan dat wel? "Jazeker! We hebben de afgelopen tien jaar beide merken heel zorgvuldig opgebouwd en ze kunnen, ieder met hun eigen unieke identiteit, prima naast elkaar bestaan. Samen hebben ze negentig procent van de premium Voor VBL ziet de toekomst er zonnig uit en zijn er geen grote problemen in zicht; de economie groeit, het premium segment groeit, de doelgroep groeit. "Nu onze financiële middelen stijgen, is het onze taak de verkopen verder te laten groeien. En onze productiecapaciteit daarop aan te passen. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat wij als VBL steun houden van onze buitenlandse aandeelhouders APB en Heineken. Voorlopig krijgen we die steun volop." markt!", aldus Peter Ong. Peter Ong Vers van 't Vat, juni 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 15