Tomek Krol, Pools projectteamlid: 9HSKT IJ Waanzinnig spannend "Het maken van zo'n uitgebreide en <fl grondige marktanalyse was een grote uitdaging voor mij. Het bleek dan ook een zeer leerzame ervaring. i Het werken met mensen uit verschil- EL lende landen en disciplines verbreedt je horizon. Een paar maanden later is het geweldig te zien dat de aanbevelingen van het projectteam worden ingevoerd in de organisatie." spannend, wantje werkt aan iets waarvan je aan het begin nooit kan aangeven wat het resultaat zal zijn. Alleen een zelf opgesteld plan geeft de projectteamleden houvast. Dat is voor heel veel mensen een grote onzekerheid en dus spannend. Het geeft dan ook een bijzondere band en een geweldig gevoel van gedeeld succes als een project is afgesloten en de klant tevreden is." je in staat die vast te houden? Bijvoorbeeld een heel succesvol merk als Zywiec. Dat was altijd het bekendste merk in Polen, zo ongeveer als Heineken in Nederland. Het verschil is dat het Heineken-merk is geladen met emotie en verhalen die iedereen in Nederland kent. Zywiec heeft die lading niet. Het was er gewoon altijd. Bierdrinkers van boven de veertig in Polen hechten echter wel aan het merk. De jongere generatie zoekt een product dat bij de nieuwe denkbeelden past. De vraag is dan: waarmee ga je zo'n merk laden, hoe ga je de verkoopkanalen inzetten om een optimaal resultaat te krijgen? En: wat wordt de positie van het Heineken-merk in deze markt? "Dit werk is echt geweldig. Onder hoge druk lever je met verschillende mensen een grote prestatie, je overziet de hele commerciële strategie van een werkmaatschappij en brengt oplossingen voor problemen aan met een team dat over het algemeen bestaat uit mensen met zeer verschillende professionele achtergronden. Dat maakt het waanzinnig

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 11