Tomek Krol, Pools projectteamlid: 9HSKT IJ
Waanzinnig spannend
"Het maken van zo'n uitgebreide en <fl
grondige marktanalyse was een grote
uitdaging voor mij. Het bleek dan ook
een zeer leerzame ervaring. i
Het werken met mensen uit verschil- EL
lende landen en disciplines verbreedt je horizon. Een paar
maanden later is het geweldig te zien dat de aanbevelingen
van het projectteam worden ingevoerd in de organisatie."
spannend, wantje werkt aan iets waarvan je aan het begin
nooit kan aangeven wat het resultaat zal zijn. Alleen een zelf
opgesteld plan geeft de projectteamleden houvast. Dat is voor
heel veel mensen een grote onzekerheid en dus spannend.
Het geeft dan ook een bijzondere band en een geweldig gevoel
van gedeeld succes als een project is afgesloten en de klant
tevreden is."
je in staat die vast te houden? Bijvoorbeeld een heel succesvol
merk als Zywiec. Dat was altijd het bekendste merk in Polen,
zo ongeveer als Heineken in Nederland. Het verschil is dat het
Heineken-merk is geladen met emotie en verhalen die
iedereen in Nederland kent. Zywiec heeft die lading niet.
Het was er gewoon altijd. Bierdrinkers van boven de veertig in
Polen hechten echter wel aan het merk. De jongere generatie
zoekt een product dat bij de nieuwe denkbeelden past.
De vraag is dan: waarmee ga je zo'n merk laden, hoe ga je de
verkoopkanalen inzetten om een optimaal resultaat te krijgen?
En: wat wordt de positie van het Heineken-merk in deze markt?
"Dit werk is echt geweldig. Onder hoge druk lever je met
verschillende mensen een grote prestatie, je overziet de hele
commerciële strategie van een werkmaatschappij en brengt
oplossingen voor problemen aan met een team dat over het
algemeen bestaat uit mensen met zeer verschillende
professionele achtergronden. Dat maakt het waanzinnig