HNSR/&,* HWS 2 Aju HNC><> HtS HTS PR-Talent 2003 Een stapje dichter bij duidelijkheid ZoeZaa: pret in het café 'fl/Sf) Kort nieuws 'Na extreem alcoholmisbruik wordt de populaire vakantiebestemming Tevetas drooggelegd voor jongeren onder de 21 jaar.' Zo begint de opdracht die tien hogescholen uit Nederland en België kregen van het PR-bureau Van Hulzen. Zij dongen mee naar de titel 'PR-Talent 2003'. De studenten richtten een fictief PR-bureau op dat een public-relationsplan schrijft voor de gemeenteraad van het niet bestaande Tevetas. Donderdag 17 april was de presentatie van de 'bureaus' aan de 'gemeenteraad' in De Hooiberg in Zoeterwoude. De vakjury fungeerde als gemeenteraad. Cees Brink, manager Communicatie voor Heineken in Nederland, was gastheer en lid van de jury. "We hebben uiteindelijk gekozen voor het bureau 'Brandaris' van de Hogeschool in Leeuwarden. Brandaris sprak als echte adviseur van de gemeenteraad over communicatie en niet alleen over actie plannen. Overigens had ik grote bewon dering voor de inzet van alle studenten. Er was ongelooflijk veel tijd en enthousiasme aan besteed. Bovendien is het verfrissend om te zien hoe jonge mensen omgaan met deze problematiek." Het projectteam P&O Services van het Shared Services-project heeft er flink de vaart in. Als een van de eerste projectteams sloot het de onderzoeksfase af. De resultaten van het onderzoek zijn besproken met de directie van Heineken Nederlands Beheer, die vervolgens toestemming gaf tot het uitwerken van drie mogelijke scenario's. Deze ontwerpfase wordt uitgevoerd door 23 mensen van verschillende P&O-disciplines uit alle werkmaatschappijen: personeelsadviseurs, Salarisadministratie, P&O-administratie, Arbeidszaken, ITC en BSCC. Zij bekijken wat de financiële en organisatorische gevolgen van de drie mogelijke beslissingen zijn. Een hele klus, die overigens tegen de tijd dat deze Vers van 't Vat verschijnt ook door andere projectteams voor hun aandachts gebied zal worden uitgevoerd. Het goede nieuws is dat de vaart er flink in wordt gehouden. Dat brengt duidelijkheid iedere dag een stapje dichterbij. Amstel bier biedt de horeca met het inter actieve spel ZoeZaa een uniek concept. Het spel wordt individueel of in teams gespeeld. Met behulp van 'zappers', een soort stemkastjes, laten deelnemers zien hoe het is gesteld met hun concentratie, reactievermogen en geheugen. De opdrachten en de spelleider, die het evenement live presenteert vanuit de ZoeZaa-studio, verschijnen op grote videoschermen. Met ZoeZaa kunnen de deelnemers leuke Amstel-prijzen winnen. Het spel wordt sinds begin april gespeeld in zes geselecteerde Amstel-cafés. Wil je meedoen, dan kan dat alleen nog tijdens de finale van de Champions League op 28 mei en die van de Amstel Cup op 1 juni. 'The Happy Duck' (Nieuwkoop), 'De Slok' (Bunschoten-Spakenburg), 'Gompie' (Nijmegen), 'De Knikker' (Tiel), 'De Casteleijn' (Zwolle) en 'De Balken' (Uitgeest) heten je van harte welkom! ZoeZaa is overigens een van de eerste voorbeelden van een 'trade concept', dat erop is gericht zowel het merk als de horecaondernemer voordeel te bieden. Het is tot stand gekomen dankzij een nauwe samenwerking tussen de afdelingen Marketing en Trade Marketing. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 8