Heineken winnaar SpinAwards Refreshingly Different: Murphy's Crystal Clear nu ook koolzuurvrij Hebt u Heineken ergens in het nieuws gezien? Meld het de redactie! 17 Product, promotie pers Heineken is dit jaar de grote winnaar van de SpinAwards, de vakprijzen voor interactieve communicatie. Naast de titel 'beste online-adverteerder' werd feestje.nl beloond met een Gouden Spin in de categorie 'beste websiteconcept'. In dezelfde categorie sleepten de makers van de website van Cup-A-Soup en waaromwasiknogvoorjou.nl van Omo de Zilveren Spin in de wacht. Sinds medio april zijn ze al op televisie te bewonderen: de nieuwe commercials van het biermerk Murphy's. "De bedoeling is het merk neer te zetten als een makkelijk te drinken biertje", zegt Kim van Dusseldorp, junior brandmanager Specialties. Het gaat om tien commercials, gemaakt door SSA Advertising. De Ierse, eigentijdse mentaliteit van Murphy's wordt er perfect mee weergegeven. De verhaaltjes spelen zich allemaal in het café af, waar barman Murph een humorvol gesprek met zijn twee klanten voert en tegelijkertijd vakkundig de glazen Murphy's tapt. Vanaf half juni is Crystal Clear, de lichtste frisdrank met bronwater, ook zonder koolzuur te koop. Deze variant is verkrijgbaar in drie smaken: appel&peer, cranberry&limoen en citroen&passievruchten. De nieuwe dorstlesser zit in pakken van een liter. De koolzuurvrije Crystal Clear is super light, want deze drankjes bevatten nog minder dan één calorie per 100 ml. Dat is twintig keer minder dan wat J andere koolzuurvrije merken leveren. De bestaande, koolzuur- houdende Crystal Clear krijgt meteen een nieuw etiket met meer frisdrankbeleving. Vers van 't Vat, mei 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 17