Eerste run Wieckse Brut Aan de bal met Amstel Bright Bier over water Kort nieuws De eerste productierun van Wieckse Brut is, dankzij een gedegen voorbereiding en een nauwe samenwerking tussen de afdelingen Brouwen en Verpakken in Den Bosch, vlekkeloos verlopen. "Een mooie uitdaging", vonden de medewerkers van beide afdelingen. Wieckse Brut is een van de twee nieuwe witbiervarianten naast de ook al vernieuwde Wieckse Witte. De eerste productierun vormde het hoogtepunt van een 'Wieckse-week' in de Bossche vestiging. Een week eerder werden de eerste flessen Wieckse Witte in de nieuwe uitmonstering afgevuld, gevolgd door de productie van de andere nieuwe variant, Wieckse Lichte. Wieckse Brut wordt sinds 25 maart gebrouwen en verpakt en is het resultaat van een compleet nieuw brouwproces, waarbij bier wordt vergist met champagnegist. Niet alleen het brouw proces is nieuw. Wieckse Brut wordt verpakt in een transparante fles, voorzien van 'clear labels'. Vier flesjes worden vervolgens in een cluster op een tray verpakt. aanvoerder van het Nederlands Beach Soccer Team, dat verder bestaat uit andere oud-internationals. Bekende scheidsrechters zijn bereid gevonden een oogje in het zeil te houden. Amstel Bright staat voor zon, zee en strand. Het plezier en de dynamiek van Amstel Bright passen prima bij een evenement als de Beach Soccer Series. Daarom zullen de meeste speeldagen ook in stijl worden afgesloten met een Caribisch Amstel Bright- feest. Eind mei loopt de Nederlandse voetbal competitie op z'n eind, maar gelukkig zijn er dan de Beach Soccer Series. De wedstrijden worden onder meer gespeeld op (kunstmatige) stranden in steden als Scheveningen, Noordwijk, Oss, Zandvoort en Almere. De Beach Soccer Series wordt dit jaar voor de eerste keer gesponsord door Amstel Bright, het zonovergoten bier uit Curagao. Er kan zowel recreatief als professioneel worden gevoetbald. Een van die professionals zal Sonny Silooy zijn. Hij is Transport over de weg wordt, met het drukkere verkeer, steeds moeilijker. Vervoer via de binnenvaart kan een goed alternatief zijn. De Distrivaart-pilot van Nederland Distributieland (NDL), waaraan Heineken momenteel deelneemt, is inmiddels toe aan de tweede fase. Marcel van der Lee, manager DCS Binnenland: "Samen met drie andere bierbrouwers en een frisdrankonderneming beproeft Heineken het concept, waarbij pallets bier per schip worden vervoerd. Nu wordt bekeken hoe dat zo efficiënt mogelijk kan gebeuren. Het grootste struikelblok zijn de kosten: vervoer per schip is op zichzelf goedkoper, maar vraagt veel meer handelingen om producten op de plaats van bestemming te krijgen. Pas bij langere afstanden wordt de binnenvaart een betaalbaar alternatief. Toch is het goed aandacht te besteden aan deze alternatieve vervoersvorm: de kosten voor wegtransport stijgen de komende jaren waarschijnlijk sneller dan die voor vervoer over water, én vervoer per schip is beter voor het milieu." Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 8