Boertje? Gevleugelde vrienden Gefeliciteerd! Uw mening telt Tekst Karin Willems en Hans Sjouke Koopal t Collega's van de Brouwerij in Zoeterwoude zullen zich wel afvragen hoe het staat met de kippen en hanen die altijd zo vrijelijk rondliepen op het terrein aan de Burgemeester Smeetsweg. We belden met Hans Wesselingh, verantwoordelijk voor het brouwerijterrein. "Het was geen eenvoudige klus die kippen te vangen. We hebben met vijf man achter hen aangerend en we kregen er slechts één te pakken. Een heidens karwei, zeker als ze steeds de sloot over vliegen. Toen hebben we 'De Duck' gebeld, een gespecialiseerd bedrijf, en die had hen alle vijf in twintig minuten. Zo zie je maar: ieder zijn vak." Maar wat als de kust weer veilig is voor onze gevleugelde vrienden? "Ze zijn nu uitgezet bij een liefhebber die er veel ruimte voor heeft. Eigenlijk horen kippen en hanen niet op ons terrein, soms liepen ze gewoon het kantoorgebouw binnen. Ik denk dat we hen daar maar laten, dat is voor iedereen het beste", aldus Wesselingh. Frank de Boer ontving van de Heel Holland Helpt-organisatie de felicitaties en deze inhaker bij zijn honderdste interland wedstrijd, 29 maart tegen Tsjechië. De Boer toonde zich zeer verguld met de Ingelijste poster. Zie voor een uitgebreid verhaal over Heel Holland Helpt de Reportage op pagina 19. Het gerucht doet de ronde dat de kantine van Den Bosch op gaat voor een Michelinster. Reden genoeg contact te zoeken met Gerrit Sman, PR-man bij de Bossche brouwerij. "Een ster is nog ver weg, maar het begin is er. Onze kantine is namelijk een officiële opleiding spiek voor leerlingen van horecaopleidingen geworden. Dankzij Lé van Linder, die slaagde voor zijn SVHTeermeesterdiploma." Lé begeleidt vanaf deze maand stagiaires in de keuken van de brouwerij in Den Bosch. De gevolgen voor de menukaart? Sman: "Ik denk dat er meer fantasie en culinaire hoogstandjes op de kaart komen. Persoonlijk hoop ik op iets met truffels en kaviaar." Ruim een jaar geleden las u in deze zelfde column over de 'lancering' van de nieuwe Vers van 't Vat: een blad van deze tijd, passend in de vernieuwde huisstijl van Heineken. Het is een tijdschrift voor Heineken-medewerkers - actief en niet-actief- en hun huisgenoten. Zij bepalen uiteindelijk of én hoe ze Vers van 't Vat waarderen. Dus hebben wij u na zo'n twaalf nummers om uw mening gevraagd. We kregen een mooi aantal reacties: hartelijk dank! Wat waren uw wensen? Het blad zag er wat te uitbundig uit. Dat past wel bij ons product, maar een rustiger beeld kreeg uw voorkeur. Oké, daar kunnen wij wat mee. Onze vormgever heeft er z'n best op gedaan. Die prachtige foto in het hart van het blad verhuist naar de achterkant. Geweldige opnames waren dat, maar wel ruimtevreters, vond u. En uw mening telt. Kijkt u zelf maar op de pagina's die volgen. U zult een enkele rubriek missen en andere onderwerpen krijgen juist meer aandacht. Wat de redactie voortdurend wil weten, is wat u ervan vindt. Een telefoontje of een e-mail (vragen@heineken.nl) brengt ons weer een stap verder. Aarzel niet het ons flink moeilijk te maken. Kritisch volgen van wat er zich dagelijks om ons heen afspeelt, houdt ons allemaal scherp. Heineken is een levende organisatie en Vers van 't Vat geeft daar een beeld van. Hoe meer u daaraan bijdraagt, hoe beter. Cees Brink, manager Communicatie Vers van 't Vat, april 2003 Gefeliciteerd met je 100e interland namens het Heel Holland Helpt-team.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 3