Geachte Consumentenservice Tweede fase Taking Heineken to the Next Level* bijna afgerond Hartelijk dank voor uw opmerkzaamheid met betrekking tot de komma in deze zin. Wij stellen uw meedenken zeer op prijs, aangezien hieruit een grote sympathie voor ons biermerk spreekt. Wij zullen uw opmerking doorspelen naar onze afdeling Marketing zodat zij in de toekomst hiermee rekening kunnen houden. 23 Inventariseren Op het etiket van jullie Heineken Pilsener staat een grammaticale fout. Het gaat om de tweede volzin: 'Het bier wordt vergist met de, sinds 1886, gekoesterde Heineken A-gist en vervolgens langdurig koud gerijpt.' De komma na 1886 hoort daar niet. Het is ofwel de bedoeling dat het A-gist sinds 1886 gekoesterd wordt; u kunt dan volstaan met het verwijderen van de komma. Een andere mogelijkheid is dat er bedoeld was dat de vergisting al sinds 1886 op eenzelfde manier geschiedt; in dat geval moet de hele zin aangepast worden. Als jullie naar aanleiding van dit schrijven besluiten om de komma te verwijderen (en dat lijkt me zinvol; op het etiket staat nu immers een fout), dan hoop ik dat jullie nog even aan mij denken... Ik verneem graag wat jullie met deze opmerking doen. Een organisatie ontwikkelen die niet alleen de goede dingen doet, maar ook de dingen goed doet. Dat is het doel van de tweede fase van 'Taking Heineken to the Next Level', het verbeterprogramma dat Heineken in de top van de wereldbiermarkt moet houden. Deze tweede fase, de ontwikkeling van de Fijnstructuur, is binnenkort afgerond en het voorstel zal - net als de Grofstructuur eind vorig jaar - als adviesaanvraag aan de Centrale Ondernemingsraad worden voorgelegd. Alle corporate afdelingen, nieuwe multimarket werkmaatschappijen en Heineken Export Group hebben sinds 18 februari de opdracht gekregen hun organisatie om te vormen in lijn met de uitgangspunten van 'Taking Heineken to the Next Level' en de Grofstructuur. Daarvoor zijn 21 projectteams in het leven geroepen, met de directeuren of managers van de betrokken werkmaatschappijen en afdelingen als projectleiders. De projectleiders studeren momenteel samen met hun managementteams op de vraag hoe de prestaties in de nieuwe afdelingen verhoogd en verbeterd kunnen worden. De Raad van Bestuur heeft de teams specifiek gevraagd te inventariseren wat de huidige activiteiten zijn, welke taken in de nieuwe opzet blijven bestaan en welke taken door andere afdelingen moeten worden opgepakt. De uitgangspunten van de Fijnstructuur beogen afdelingen of werkmaatschappijen zo te ont werpen dat zij optimaal kunnen bijdragen aan de groei van Heineken en het behoud van haar prominente positie in de internationale biermarkt. De Centrale Ondernemingsraad ontvangt 13 mei de Adviesaanvraag Fijnstructuur, waarin nauwgezet omschreven staat hoe de nieuwe afdelingen en werk maatschappijen ingericht worden. Hierin worden tevens alle activiteiten, de onderlinge verbanden en het migratiepad aangegeven. Ook worden alle functies, de bijbehorende profielen en de eventuele personele consequentie omschreven. Verwacht wordt dat de implementatie van de plannen na de zomer kan starten. Vers van 't Vat, april 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 23