Zeewater aan zee Heineken Brouwerijen Utrecht gastheer voor horeca Midden-Nederland 18 Tekst Arno Verbaas Voor de praktische invulling ging de unit te rade bij collega's op Curagao. Tonny Broekhoven: "Daar varen namelijk al Amstel Bright- waterscooters en rijden Bright-jeeps. Op basis daarvan heeft Marketing voorstellen gemaakt voor onze nieuwe servicewagen. En met succes. We trekken enorm de aandacht en dat is precies wat Amstel Bright nodig heeft, zeker met de zomermaanden in het vooruitzicht. We gaan de auto dan ook gebruiken om de exploitanten van strandtenten in onze regio te bevoorraden. Dan zien mensen Amstel Bright waar het thuishoort: aan de kust, op het strand. Het is niet voor niets gebrouwen op basis van zeewater." Heineken Brouwerijen Rijnland in Noordwijk heeft een Nederlandse primeur. Sinds kort rijdt in het gebied van de unit een heuse Amstel Bright- vrachtwagen rond. "We wilden, naast de Heineken-, Amstel-, Brand- en Wieckse- vrachtwagens die we al hebben, eens iets anders", vertelt Tonny Broekhoven, groepsleider Logistiek. "Het idee voor een Bright-uitvoering van onze nieuwe auto ontstond anderhalfjaar geleden, toen Amstel Bright in Nederland werd geïntroduceerd. Als unit hebben we 'iets' met Bright: in het eerste jaar na de introductie hebben wij er landelijk gezien het meest van verkocht." Dit jaar organiseerde Heineken Brouwerijen Utrecht niet de gebruikelijke meerdaagse horecarelatiebeurs, maar een spetterend feest in het magazijn van het distributiecentrum in Houten. Dat was het decor op 31 maart van 20.00 tot 00.00 uur. Zo'n 1.750 horeca- relaties genoten, samen met de medewerkers van de unit, van een breed palet aan artiesten en optredens. Het populaire Nederlandstalige lied, gecombineerd met de flitsende klanken van DJ Kikken, het Shantykoor en de voortreffelijke presentatie door Manuela Kemp stonden garant voor een avond waarin iedereen iets vond van zijn of haar gading. Hans Dulfer met zijn band deed hier aan het einde van het feest nog een schepje bovenop. Naast vele goede gesprekken en mooie glazen bier was er volop aandacht voor de tapbierinnovatie David. Ook tekenden bezoekers gretig in op een speciale '3+l'-actie van trendy bieren, die vanuit het 'crushed ice' ter plekke geproefd konden worden. Het was een zeer geslaagde avond voor zowel onze horeca ondernemers als Heineken Brouwerijen Utrecht zelf. Om 00.30 uur maakten de eerste bezems het magazijn werkklaar voor de leveranties, die enkele uren later weer gereed moesten staan. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 18