Amstel Nationale promotie Amstel vriendenpack Halve liter PET voor Rivella Paco: klaar voor het strand Hebt u Heineken ergens in het nieuws gezien? Meld het de redactie! 17 r - Product, promotie pers De nationale promotie 'Schop het tot superprof! II' van Amstel is 31 maart van start gegaan. Net als voorgaande jaren staat de actie geheel in het teken van de UEFA Champions League-finale. Centraal staat het verzamelen van codes en het daarmee sparen van voetbalspelers. In totaal gaan 70 superprofs met ieder twee vrienden naar de finale op het legendarische Old Trafford in Manchester. Daarnaast zijn nog 40.000 andere prijzen te winnen. Amstel komt in week 20 met het Amstel vriendenpack. Deze nieuwe verpakking is verkrijgbaar in de supermarkt en bevat 12 flesjes Amstel bier. De prijs van dit vriendenpack bedraagt 5,99. Naast de 1 liter en 1,5 liter retourfles en het blik heeft Rivella nu ook de 0,5 liter PET-fles in het assortiment. Er was uit de markt een toenemende vraag naar een hersluitbare kunststof fles, die gemakkelijk is mee te nemen. Pascalle van Ham van Vrumona: "Rivella-drinkers zijn sportieve jongvolwassenen tussen 20 en 35 jaar, die graag een flesje Rivella meenemen naar het sporten." De halve liter PET-fles is verkrijgbaar bij benzinestations, fastfoodzaken, sportkantines en in beperkte mate in supermarkten. Heineken introduceert een nieuwe, innovatieve verpakking in de 150 hipste en meest trendy horeca-outlets. Deze exclusieve aluminium fles heet Paco en is vanaf eind mei verkrijgbaar. Vorig jaar introduceerde Heineken Paco in vijf Bloemendaalse strandtenten. De achterliggende reden was het feit dat glazen verpakkingen op 5 het strand niet meer werden toegelaten. Heineken wilde de ondernemer én de consument een alternatief aanbieden, omdat juist aan het strand veel drankjes in flessen worden verkocht. De verpakking sloeg aan, waarna Heineken besloot Paco op grotere schaal te introduceren. Vers vari 't Vat, april 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 17