'De complexiteit maakt het werken hier zo leuk.' Sergey Pletnev in de vertrekhal van Luchthaven Schiphol afhandelen en de documentatie voor hun rekening nemen. CST'ers Bernhard van der Pols en Wilma Duyvenvoorde voelen zich thuis in deze internationale omgeving. "We hebben te maken met klanten uit alle uithoeken van de wereld" vertelt Bernhard, terwijl achter hem een KLM-toestel het luchtruim kiest. "De grootste uitdaging vind ik ervoor te zorgen dat ons bier op het juiste moment bij de klant arriveert. Het duurt meestal zo'n vier weken voor een order op de plaats van bestemming is. We moeten dat dus afstemmen met de brouwerijen in Zoeterwoude en Den Bosch, waar het bier voor de export wordt gebrouwen en verpakt." Een paar bureaus verder legt Wilma net de telefoonhoorn neer. "We hebben bij Export te maken met allerlei douanebepalingen, met internationaal betalingsverkeer en ingewikkelde handelsverdragen. Telefonisch contact met klanten is heel belangrijk: is die order aangekomen? Hoe zit het met die factuur? Allemaal zaken waarmee we rekening moeten houden. Maar juist die complexiteit maakt het werken hier zo leuk." Verderop manoeuvreert een toestel van een Scandinavische luchtvaartmaatschappij naar de startbaan. Met, dankzij Duty Free Travel Retail, ongetwijfeld Heineken aan boord. Ronald Drieduite, manager Duty Free Travel Retail: "De organisatiestructuur, de functies en de manier van werken op onze afdeling zijn de afgelopen driejaar compleet veranderd. Dit werpt duidelijk zijn vruchten af. Een recent voorbeeld van onze nieuwe aanpak is de introductie van een internetsite, www.heinekendutyfree.com, gericht op onze (potentiële) klanten. Onze e-business cards - cd-roms in de vorm van een visitekaartje - bieden dezelfde informatie in beknopte vorm. Een nieuwe en moderne manier om onszelf aan de klant te verkopen." Vers van 't Vat, april 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 11