Consumentenservice Dagelijks ontvangen Rose, Anja, Nel en Theo van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samenwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. wioètr mdar de eerste vercbepi^ö. TAKING UEINEKEM TO THE NEXT LÉVÉL door Peter de Wit 'kt helê kltué laoor Geachte heer of mevrouw, Als Heineken-aandeelhouder volg ik de 'ups en downs' van de bierbrouwers en van Heineken in het bijzonder. In Engeland wonende, bezoek ik ongeveer zes tot zeven keer per jaar Nederland en drink dan regelmatig in een café of op een terras een 'pilsje'. Bij voorkeur een merk uit de Heineken-familie. Het is echter hoogst irritant dat de meeste Nederlandse 'tappers' er maar een slag naar slaan en dat de meeste biertjes op een blad totaal verschillend van inhoud zijn met schuimkragen die 'centimeters' verschillen en voor tachtig procent in het nadeel van de klant. Met name wanneer glazen worden gebruikt die breed van boven en nauw van onderen zijn, krijg je in Nederland in de meeste gevallen meer schuim dan bier voor je geld. Als het kan, bestel ik daarom meestal een flesje of vraag om een voller glas (de meeste kelners kijken je dan aan of ze water zien branden!) zodat ik door de Nederlandse horeca niet word afgezet. Veel Nederlandse en buitenlandse vrienden ervaren het ook zo en net als ik zien ze het als een groot minpunt voor de Nederlandse horeca. Dit is uiteraard niet de schuld van Heineken of een van de andere brouwers, maar wellicht kan Heineken een rol spelen in verbeteringen, zodat de klant de juiste maat voor zijn geld krijgt. Mijn voorstel/suggestie is dat Heineken als toonaangevende brouwer een actie in Nederland gaat voeren en 'tappers' instrueert zodat in ieder geval het Heineken/Amstel bier in de juiste maat wordt geschonken. Dit kan duidelijk voordelen opleveren en klanten trekken naar Heineken-cafés. Bij Heineken altijd een vol glas! Ik zou er in ieder geval een omweg voor maken! Bureau Consumentenservice antwoordde hierop: Vriendelijk dank voor uw mailbericht. Wij hebben het bericht doorgestuurd naar onze afdeling Marketing. Zij doen er alles aan om een goed glas bier te laten serveren in iedere bar en op ieder terras. Zo hebben alle café-eigenaren een gratis tapcursus aangeboden gekregen en is er een video met tapinstructies voor het horecapersoneel. Uiteraard doen we daarbij het dringende verzoek onze merkglazen te gebruiken. Vers van 't Vat, maart 2003 25

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 25