YummnaJntroduceert^^ Ultieme spo TOHWtMSlCAl Heineken heeft de Sponsor Ring Grand Prix 2002 gewonnen. Deze prijs is bedoeld als erkenning voor geslaagde vormen van sponsoring. Heineken krijgt de Sponsor Ring voor haar gehele oeuvre, waarbij het afgelopen jaar vooral het Holland Heineken House, de Heineken Music Hall en het Queen-concert op Koninginnedag opvielen. Sinds kort gebruikt Vrumona een geavanceerd systeem om haar klanten nog beter van dienst te zijn. Met SAP/CRM kan zowel de klant als Vrumona beter inspelen op ontwikkelingen in de frisdrankmarkt. Presents SAP/CRM Tekst Arno Verbaas De buitendienst van afdeling Thuisverbruik Tekst Arno Verbaas "Onze initiatieven nemen consumenten mee in de wereld van Heineken", zegt brandmanager Sponsoring Mark Ruygrok. "We proberen hen te laten beleven waar ons merk voor staat. Je voelt, hoort en ziet Heineken als het ware. Dat is volgens mij de ultieme vorm van sponsoring. In 2002 is ons dat weer goed gelukt." Het Holland Heineken House was in februari het kloppende Oranje hart van de Olympische Winterspelen in Salt Lake City. De Heineken Music Hall bezorgt het publiek al sinds de opening, begin 2001, onvergetelijke avonden met in association with Queen-concert op Koninginnedag wereldberoemde artiesten. En het gratis verrassingsoptreden van de Britse popgroep Queen zette op Koninginnedag heel Amsterdam op zijn kop. Heineken volgt het goede voorbeeld van Amstel, dat de prijs in 2000 in de wacht sleepte. Vers van 't Vat, januari 2003 7 "Met SAP/CRM kunnen we onze klanten een nog betere ondersteuning bieden", vertelt Nicole de Steenhuysen Piters, directeur Thuisverbruik. "We kunnen, in tegenstelling tot voorheen, zelfs per klant, winkel of formule analyses van de productgroep frisdrank maken. Aan de hand van de resultaten stellen we een op maat gesneden plan op om bijvoorbeeld de winstmarge of de afzet te vergroten. Tot nu toe konden we de klant nooit zo individueel benaderen." Het systeem is echter niet alleen om die reden een grote stap in de professionalisering van de relatie met de klant. Nicole de Steenhuysen Piters: "Onze vertegenwoordigers hebben dankzij SAP/CRM een compleet overzicht van klanten in specifieke rayons. Ze kunnen hen daardoor efficiënter van dienst zijn. En dat is een belangrijke stap voor Vrumona."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 7