Deze afdeling is een gigantische sprong Onverwacht Tijdwinst 15 Peter van der Ven houdt zich dagelijks bezig met regio noordoost. Volgens hem is geen dag bij P&W hetzelfde. "Natuurlijk zijn er de lopende zaken die steeds terugkeren. Maar er gebeuren ook regelmatig allerlei onvoorziene dingen. Wanneer de Maas op een kwade dag buiten haar oevers treedt, kan bij een nabijgelegen horecaonderneming de kelder vollopen met rivierwater. Als daar de tapinstallatie zich bevindt, moet die kelder zo snel mogelijk worden leeggepompt en als er schade is aan de installatie, moet een monteur dat repareren. Bij overstromingen zijn er echter meer spoedgevallen tegelijk en vaak ook nog eens allemaal in hetzelfde gebied, dus dat is lastig plannen en organiseren. Je bent in zo'n geval een spin in het web voor de afnemer en de monteur. Dat is een uitdaging voor allen." Afdelingsmanager Joop Borneman is het daarmee eens. "Het is zeker een uitdaging, maar wel een behapbare. Juist omdat iedereen op dezelfde afdeling zit, kunnen we direct ingrijpen als het voor sommigen van ons plotseling heel druk wordt, terwijl anderen alleen hun dagelijkse werk hebben. Dat scheelt ongelooflijk veel tijd. En tijd is juist belangrijk in ons werk, want we willen ernstige storingen standaard binnen vier uur uit de wereld helpen. Die tijdwinst zorgt ervoor dat het werk hier wel dynamisch is, maar nooit hectisch. En ook de klant is gebaat bij deze tijdwinst. Sowieso is de nieuwe afdeling voor onze relaties een vooruitgang, al was het alleen maar omdat er nu één centraal telefoonnummer is voor heel Nederland: 073 - 62 70 100", dreunt hij op uit zijn hoofd. Op de achtergrond verraadt een rinkelende telefoon dat iemand op ditzelfde moment het genoemde nummer heeft gebeld. Een nieuwe opdracht dient zich aan voor P&W. 'Goedendag, TSO Taptechniek, zegt u het maar...' Vers van 't Vat, januari 2003

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 15