Consumentenservice
Dagelijks ontvangen Rose, Anja, Nel en Theo van Bureau Consumentenservice in
Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van onze
consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samenwerking
met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit.
Wat?'
door Peter de Wit
Een Iav\(b&w'\G> v/êrlo-p/
Vam kom eêm toereldrg-i^
W\dk&m
Në& Uoor.
(zoclzjj'damk/
Ik vimd tu)êe uJekèm
E&iVlomd aav\ z£&
a I 1 av\&.
k
t
s
Bureau Consumentenservice ontving een brief van iemand die
deze zomer in een kilometerslange file op de A12 stond.
Deze klacht stuur ik u naar aanleiding van een schandalige
'reclamestunt' uwerzijds, boven een kilometerslange file op de
A12. Deze file, veroorzaakt door een gekantelde vrachtwagen,
zorgde voor een enorme chaos op de snelweg. Veel mensen
werden voor mijn neus onwel, twee moeders met baby's liepen
over de vluchtstrook in de hoop enige bescherming/verkoeling te
vinden, oude mensen die moeite kregen met ademen et cetera.
Tot mijn stomme verbazing, alsmede tot stomme verbazing van
vele andere in defile vaststaande mensen, komt er een
reclamevliegtuigje demonstratief boven de file vliegen met
hierachter een grote vlag met 'Biertje?'. Het vliegtuig vloog zelfs
nog een rondje boven defile. Dit heeft de woede van vele mensen
gewekt. Onbegrijpelijk!
Bureau Consumentenservice heeft uitgezocht wat er precies is
gebeurd en heeft dit aan de briefschrijver laten weten. Die dag
was het vliegtuigje volgens de geplande route op weg naar het
strand en zag de piloot het ongeluk op de A12. Het vliegtuig vloog
vervolgens een rondje boven de file (met de reclame-uiting
'Biertje?') om te kijken of er al hulpdiensten onderweg of
aanwezig waren. Zoniet, dan kon hij vanuit zijn vliegtuig via een
alarmkanaal de verkeersdienst in Driebergen waarschuwen.
Bij het rondje boven de file zag hij de ambulances en is toen
doorgevlogen. Het is begrijpelijk dat iedereen die met de
briefschrijver in de file heeft gestaan, dit wellicht heel anders
heeft opgevat. Op het antwoord van Bureau Consumentenservice
reageerde de briefschrijver weer als volgt:
Hartelijk dank voor uw klachtafhandeling. Het geeft een prettig
gevoel te weten dat u daadwerkelijk kritisch kijkt naar 'reacties uit
de markt', of uit defile in dit geval. Het is duidelijk dat u geen
enkele blaam treft en dat de door u ingehuurde piloot slechts uit
goedheid handelde. Het is zeer jammer dat dit door veel mensen
verkeerd is opgevat. En jammer dat ik waarschijnlijk de enige ben
die nu weet dat er een foute conclusie is getrokken.
ken, Vamaf sJo\&&v\è, jaar
kom je- ^pare-m voor
ë&m 4dbböblca\.
Heb uJordb
bocV mi£b
VCrplicUb
Uëf
Vers van 't Vat, november 2002 25