'Soms moeten wij meer onze stekels opzetten' Wat voor persoonlijkheid moetje zijn om dit werk leuk te vinden? Vers van 't Vat, oktober 2002 13 V.l.n.r. Emil Affourtit, Ed Prins en Richard Beukhof gaan spelen, aan bod. Daardoor signaleert het team in een vroeg stadium eventuele gevolgen voor ons vakgebied. We kunnen samen met de klant gericht de financiële consequenties van bepaalde beslissingen afwegen. Het kan zo zijn dat een afdeling een besparende maatregel wil doorvoeren, maar dat Financial Services als gevolg daarvan meer kosten moet maken. Dan is het aan ons om alternatieven aan te dragen. Dankzij de accountteams hebben we meer zicht op het volledige proces." "De snelle commerciële jongens vind je hier niet. De mensen die hier werken zijn creatief op andere gebieden. Wij leggen de nadruk op drie criteria: klantgerichtheid, initiatief en samenwerken. Je moet natuurlijk gevoel voor service hebben. Sommige mensen hebben dat van nature, anderen zien servicegerichtheid niet als vanzelfsprekend. Aan dat laatste willen we gericht iets doen, zeker omdat daaraan jarenlang geen aandacht is besteed. Het moet duidelijk zijn wat er van mensen wordt verwacht. We krijgen, nu we onderdeel zijn van Heineken Nederland Business Services, meer gevoel van eigenwaarde. Binnen HNBS ligt de nadruk op dienstverlening. Wij mogen naar onze klanten best wat commerciëler worden en soms moeten we meer onze stekels opzetten. Dat deden we vroeger niet. Doordat we ons als afdeling meer bewust zijn van onze waarde, stijgt de waardering van de klant. Dat maakt ons werk eigenlijk alleen maar leuker." Est 1856 UDÏ5VEU. BRF.VElff.CoBk

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 13