Consumentenservice
HEINKEN
jsqL &WK5 chl
Dagelijks ontvangen Rose, Anja, Nel, Theo en Douwe van Bureau Consumentenservice
in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van
onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in
samenwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor
publicatie uit.
door Peter de Wit
J
Bureau Consumentenservice ontving de volgende vraag over de
televisiecommercial van het nieuwe 25cl-flesje van Heineken.
Beste directie, in de hoop dat mijn brief op de goede plaats aankomt,
richt ik mij tot u met een misschien bijzondere vraag. Mijn naam is
mevrouw Rijsdijk, ik ben bijna 75 jaar, dus echt wel flink op leeftijd.
Televisie is voor mij wat betreft natuurfilms, het nieuws en
interessante documentaires een welkome afleiding. De rest is niets
voor mij, als u begrijpt wat ik bedoel. Maar sinds enige tijd wacht ik
de reclame af, in de hoop dat dat ene spotje weer komt wat zo
geweldig leuk is. De jongeman die dat flesje bier wil achterhalen,
tot bij de eskimo's toe. Hoe hij dat brengt, is gewoonweg geweldig en
dat mag hij gerust eens te horen krijgen. Dat complimentje is voor
tweehonderd procent op z'n plaats. Ook als hij daarna nog eenmaal
in beeld komt in die winkel en bijna weer zijn biertje kwijtraakt.
Het gezicht dat hij dan trekt, ik zou gewoon medelijden met hem
krijgen. Kortom, mijn compliment voor de jongeman, een klasse
acteur. Mijn vraag is nu als volgt: is het mogelijk dat ik als 75-jarige
per post met hem in contact kan komen om hem zo langs deze weg
persoonlijk mijn bewondering voor het leuke spotje over te brengen?
Ik ga voor het spotje altijd even zitten, jammer dat het zo kort is.
Geachte directie, kunt u mij hierbij helpen?
Bureau Consumentenservice heeft de briefschrijfster, mede namens
het reclamebureau NEBOKO, hartelijk bedankt voor de leuke brief
over de commercial van het nieuwe 25cl-flesje van Heineken.
De complimenten van de briefschrijfster zijn vertaald en door
gezonden naar de Engelse acteur die de hoofdrol speelt in deze
commercial. Daarnaast geldt het compliment uiteraard ook voor de
bedenkers van de commercial. Ook namens hen nog een bedankje en
namens de hele crew van de Heineken-televisiecommercial heeft
Bureau Consumentenservice de briefschrijfster wat leuke attenties
gestuurd.
Hè', Kêv\ doê jè KVlee aav\ Uèt
Hèi'nêkèn fieb-S'projech? {h
Cowpleelr web a\\ë
Xk wondeer neb de 'Avondje
^kappen
L V'/A
Heb tneer voor o\^>
heb héél I aai en
héél eezell>'& *)orAb.
Vers van 't Vat, september 2002