Over de afdeling Over stress Nog iets vergeten? Op de afdeling CS&C werken: Babette van den Bosch, Wilco Kunnen, Natascha Vis, Sven Lakerveld, Barry van der Eist, Peter Gründmann, Plony de Vrij, Richard Steenbergen en Henk van Breugel. september 2002 13 Peter: "We hebben een goede band opgebouwd met onze klanten. Ze weten dat ze veel service kunnen verwachten. Het gebeurt vaak dat ze ons bellen of we vandaag nog kunnen leveren. Als je dat regelt, bouw je een beetje krediet op." Natascha: "Met een beetje vriendelijkheid kom je een heel eind." Plony: "We hebben niet zoveel lastige klanten. Soms als een klant belt dat hij op vrijdag, zijn vaste afleverdag, een actieproduct wil ontvangen dat we pas op maandag gaan uitleveren, is het wel moeilijk." Barry: "Of een klant die je al een week waarschuwt rekening te houden met het warme weer en dan toch elke dag na de planning belt of we nog een extra vracht kunnen leveren. En bovendien op zaterdagochtend belt dat hij nog drie vrachten wil ontvangen." Plony: "Diezelfde lastige klant wordt ook weer heel leuk als hij een taart stuurt omdat het allemaal perfect geregeld was." Barry: "We hebben nu driejaar op rij de industributietrofee voor transport in de drankenindustrie gewonnen. Dat is voor jezelf ook een graadmeter datje goed bezig bent." CS&C is een soort 'spin in het web' tussen Commercie, Productie en Logistiek. Dat levert gevarieerd werk, maar vaak ook hoge druk. Barry: "Je draait hier tropenjaren, hoe leuk het werk ook is. Op een gegeven moment ben je er klaar mee, dan heb je alles al eens gezien en gedaan en bereik je een punt van verzadiging." Babette: "Het is wel leuk dat het werk zo veelzijdig is. Daardoor duurt het leerproces lang. Dat punt van verzadiging is niet zo snel bereikt." Sven: "Het is een goede afdeling om het bedrijf helemaal te leren kennen. Je hebt met allerlei soorten afdelingen contact." I Iedere werkdag heeft om elf uur 's ochtends een deadline. Voor die tijd moeten alle bestellingen binnen zijn en zijn verwerkt. Alle bestellingen die na de deadline worden aangenomen, moeten achteraf aan de planning worden toegevoegd. Peter: "Dit is zeker een hectische job." Babette: "Voor elf uur is het altijd dubbel stressen. Orders invoeren, telefoon beantwoorden, dan is het wel even pieken." Barry: "Hoe je het doet, doe je het, maar alle gegevens die vandaag binnenkomen, moeten ook vandaag de deur uit." Peter: "Ik ga nog wel eens weg met het idee dat ik iets ben vergeten. Dan sta ik 's nachts voor het porselein en dan weet ik het weer." Sven: "Of je neemt thuis de telefoon op met: goedemiddag, Heineken." Babette: "Of je toetst thuis eerst de nul." Plony: "Of je komt thuis en ratelt gewoon in hetzelfde tempo door, omdat je adrenalinegehalte nog zo hoog is." Peter: "We zullen geen van allen 's avonds thuis snel de telefoon gebruiken." Sven: "Dan bellen we vanavond wel."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 13