Over de afdeling
Over stress
Nog iets vergeten?
Op de afdeling CS&C werken: Babette van den Bosch, Wilco Kunnen, Natascha Vis, Sven Lakerveld, Barry van der Eist, Peter Gründmann,
Plony de Vrij, Richard Steenbergen en Henk van Breugel.
september 2002 13
Peter: "We hebben een goede band opgebouwd met onze klanten.
Ze weten dat ze veel service kunnen verwachten. Het gebeurt
vaak dat ze ons bellen of we vandaag nog kunnen leveren. Als je
dat regelt, bouw je een beetje krediet op."
Natascha: "Met een beetje vriendelijkheid kom je een heel eind."
Plony: "We hebben niet zoveel lastige klanten. Soms als een klant
belt dat hij op vrijdag, zijn vaste afleverdag, een actieproduct wil
ontvangen dat we pas op maandag gaan uitleveren, is het wel
moeilijk."
Barry: "Of een klant die je al een week waarschuwt rekening te
houden met het warme weer en dan toch elke dag na de planning
belt of we nog een extra vracht kunnen leveren.
En bovendien op zaterdagochtend belt dat hij nog drie vrachten
wil ontvangen."
Plony: "Diezelfde lastige klant wordt ook weer heel leuk als hij een
taart stuurt omdat het allemaal perfect geregeld was."
Barry: "We hebben nu driejaar op rij de industributietrofee voor
transport in de drankenindustrie gewonnen. Dat is voor jezelf ook
een graadmeter datje goed bezig bent."
CS&C is een soort 'spin in het web' tussen Commercie, Productie
en Logistiek. Dat levert gevarieerd werk, maar vaak ook hoge
druk.
Barry: "Je draait hier tropenjaren, hoe leuk het werk ook is.
Op een gegeven moment ben je er klaar mee, dan heb je alles al
eens gezien en gedaan en bereik je een punt van verzadiging."
Babette: "Het is wel leuk dat het werk zo veelzijdig is. Daardoor
duurt het leerproces lang. Dat punt van verzadiging is niet zo snel
bereikt."
Sven: "Het is een goede afdeling om het bedrijf helemaal te leren
kennen. Je hebt met allerlei soorten afdelingen contact."
I
Iedere werkdag heeft om elf uur 's ochtends een deadline.
Voor die tijd moeten alle bestellingen binnen zijn en zijn verwerkt.
Alle bestellingen die na de deadline worden aangenomen, moeten
achteraf aan de planning worden toegevoegd.
Peter: "Dit is zeker een hectische job."
Babette: "Voor elf uur is het altijd dubbel stressen. Orders
invoeren, telefoon beantwoorden, dan is het wel even pieken."
Barry: "Hoe je het doet, doe je het, maar alle gegevens die
vandaag binnenkomen, moeten ook vandaag de deur uit."
Peter: "Ik ga nog wel eens weg met het idee dat ik iets ben
vergeten. Dan sta ik 's nachts voor het porselein en dan weet ik het
weer."
Sven: "Of je neemt thuis de telefoon op met: goedemiddag,
Heineken."
Babette: "Of je toetst thuis eerst de nul."
Plony: "Of je komt thuis en ratelt gewoon in hetzelfde tempo door,
omdat je adrenalinegehalte nog zo hoog is."
Peter: "We zullen geen van allen 's avonds thuis snel de telefoon
gebruiken."
Sven: "Dan bellen we vanavond wel."