10 vragen aan Verpakken Vrumona Wat doe jij eigenlijk? Heineken-clubs Heineken Brouwerijen Evenementen Service Heineken Heineken en Amstel wereldmerken? Nederlands Beheer Inhoud W| Op de lijst van de meest internationale biermerken ter wereld staan Heineken en Amstel op de eerste en tweede plaats. Je kunt dan zonder overdrijven stellen dat je twee wereldmerken in huis hebt. De reisfoto's in dit blad bewijzen dat keer op keer. Natuurlijk zijn er merken die in volume nog groter zijn dan onze 'trots', maar dan zijn ze dat vooral nationaal en in veel mindere mate internationaal. Toch dreigt dit mooie plaatje te veranderen. Als gevolg van fusies in de drankenindustrie zien we dat onze concurrenten sterker worden op het internationale veld. En dat niet alleen, ze spelen steeds vaker hetzelfde spel als Heineken en Amstel. Met wisselend succes. Maar je ziet dat onze merken het zwaarder te verduren krijgen dan een aantal jaren geleden. Reden voor paniek? Zeker niet, angst is een slechte raadgever! Catanaccio, de defensieve speelwijze dan maar? Ik weet op dit moment nog niet wat het WK Italië heeft gebracht, maar toch. Is aanvallen niet de beste verdediging? Veel marketeers in de wereld kiezen liever voor de aanval. Net als de brouwers, de verpakkers, de mensen in de logistiek, de verkopers, kortom: iedereen die onze merken een warm hart toedraagt. We zullen het beter, sneller, efficiënter en effectiever moeten invullen dan onze concurrenten. Daarbij mag de kwaliteit nooit ter discussie staan. Laten we met z'n allen aan de kwaliteit van onze twee wereldmerken blijven werken. Dan alleen kunnen we foto's blijven plaatsen van Amstel in de discotheek in Alma Ata (Kazachstan) en van Heineken als marktleider in Bilbao (Spanje). En natuurlijk ook in de bruine kroeg en het grand café in Nederland. Theo de Rond, Corporate Marketing directeur

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 2