Crystal Cl
geeft zijn fris
nieuwe din
Het frisdrinkend publiek is wispygpg; Het is voor een frisdrankfabrikant dan ook erg
belangrijk om snel in te spéWTOp nieuwe trends, zeker als je de 'moordende' concurrentie
een stap wilt voorblijven. Crystal Clear was toe aan een krachtiger, frissere en natuurlijker
JBH
uitstraling. Nieuwe etiketten en een nieuwe tv-commercial geven daaraan vorm.
Deze maand ontving de redactie weer een aantal originele foto's, ingezonden
door (oud-)collega's of consumenten, gemaakt in verschillende landen.
Tekst Wilma Gertenaar
commercial is dit gegeven verder uitgewerkt. We zien een
vrouw staande in een waterval een flesje Crystal Clear
openen en met plezier opdrinken. In het volgende beeld
wordt echter duidelijk dat de vrouw niet werkelijk in de
waterval stond, maar dit door het drinken van Crystal Clear
wel zo beleefde. Door de tegenstelling tussen werkelijkheid
en gevoel wordt de frissensatie van Crystal Clear nog eens
extra onderstreept. De nieuwe commercial is inmiddels op
televisie te bewonderen.
De etiketten zijn een stuk opvallender geworden en zien er nu,
met de afbeelding van echte vruchten, nog aantrekkelijker uit
Bovendien vermeldt het etiket dat er maar 2,5 calorie irt een
glas Crystal Clear zit, een extra voordeel voor de vele mensen
die het caloriegebruik willen beperken.
De oude commercial verbeeldde de ultieme natuurlijke
frisheid door middel van een waterval. In de nieuwe
Tijdens zijn vakantie in Colombia Deze foto werd door Gerard van
zag Erwin Mutsaers uit Tilburg der Heiden uit Hazerswoude
(Heineken Brouwerijen Den Bosch) gemaakt op Cuba, toen hij op weg
deze enorme Heineken-fles op een was van Camagüey naar Santa
gebouw in de straten van Bogota. Lucia.
De heer Arnoudse kwam tijdens
zijn motortoer door Noord-
Frankrijk een Franse Horeca
Tapservice 'in actie' tegen.
Wim van Wijk uit Aronsveld was
in februari 2002 op vakantie op
het Spaanse vakantie-eiland Gran
Canaria, toen hij daar een
Heineken-blikactie tegenkwam.
Vers van 't Vat, juni 2002 9