Iedere acquisitie van een andere brouwerij is een hoogtepunt geweest' 10. Hoe gaat uw leven er nu uitzien, zonder Heineken? glasdeeltjes aan het begin van mijn carrière zal ik niet snel vergeten. Zoiets mag natuurlijk niet gebeuren. Maar het gebeurt. Dan moet je het ongedaan maken en alles terughalen. Je moet duidelijk maken dat je de integriteit van je product serieus neemt. Niet kletsen over schuld of oorzaak, dat is voor de consument niet relevant. Het was een intensieve periode, we hadden hier een soort crisiscentrum en hadden voortdurend zware beslismomenten. De waarde van het merk stond op het spel. We hebben het goed gedaan door massaal alles terug te halen. Naar later bleek, hebben we de consument met die zorgvuldigheid overtuigd. 9. En het hoogtepunt? Iedere acquisitie van een andere brouwerij is een hoogtepunt geweest. Je zit nachtenlang te onderhandelen met bankiers en juristen en dan heb je ineens om vier uur 's nachts een deal. Geweldig. Nu ook met de overname van de Russische brouwerij Bravo twee maanden geleden. Als we er eerder in waren gestapt, waren we misschien goedkoper uitgeweest. Maar in Rusland weet je soms niet wie de eigenaar van een brouwerij is, dus zijn we zeer zorgvuldig te werk gegaan. Kijk, ik heb niet de indruk dat ik de afgelopen jaar nou zoveel gemist heb. Ik vind golfen bijvoorbeeld best leuk, maar het is niet zo dat ik me daar nu eindeloos mee bezig ga houden. Heineken heeft me de afgelopen tien jaar bijna dag en nacht beziggehouden. Niet omdat het moest vanwege mijn functie, maar omdat ik het leuk vond. Als ik er geen lol in zou hebben gehad, was ik er allang mee opgehouden. Daarom vind ik het zo geweldig om bij Heineken betrokken te blijven.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 7