Nieuws van Heineken Brouwerijen introduceert Kriska ei EemaleEarc Georgina introduceert Sisi Mango bij Vrumona De beste accountmanagers voor Dranken in Nederland ««Sb Frankrijk Kennismaken met Kriska? Georgina Verbaan, ster uit Goede Tijden en Costa, was op 19 maart in Bunnik om de eerste kennismaking van de Vrumonianen met Sisi Mango te ondersteunen. Georgina is het gezicht van de nieuwe voorjaarspromotie van Sisi, waarbij de consument de gratis Sisi City Starguide ontvangt. Gewapend met deze Starguide kun je alle hotspots van beroemdheden in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht bezoeken. Op 19 maart was de 'hottest spot' het bedrijfsrestaurant van Vrumona waar iedereen met Georgina op de foto kon. Dat initiatief vond gretig aftrek, net als de gratis fles Sisi Mango. Het industributie-onderzoek is, ondanks de niet uit te spreken naam, een gerespecteerd onderzoek van het Erasmus Food Management Instituut in opdracht van Interselling Training en Foodmagazine. Tijdens dit onderzoek beoordeelt de handel de industrie in verschillende categorieën. In de categorie Dranken deed Vrumona het erg goed. Op het onderdeel Accountmanagement bleek Vrumona zelfs niet te verslaan en kwam het bedrijf dan ook als beste uit de bus. De accountmanagers van Vrumona zijn gesprekspartner van de handel op hoofdkantoorniveau. Zij maken afspraken over condities, assor timent, promoties en schappresen taties. Zij zijn onderdeel van een 'klant-' of accountteam waarin ook trade-marketeers (marketing- specialisten op thuisverbruikgebied) en account-assistenten zitten. Het werken in kleine teams maakt het mogelijk snel op de wensen en mogelijkheden van de klanten te reageren. Gezien de hoge klassering wordt deze aanpak bijzonder gewaardeerd. Kriska, die naam gonst door Nederland en roept vragen op als: "Wie is deze mysterieuze dame?" "Een nieuwe soapster?" "De laatste verovering van Leonardo di Caprio?" Het blijft in het midden, tenzij u verder leest. Het rondzingen van de naam Kriska is het effect van een persbericht, waarin Heineken Brouwerijen onlangs bekendmaakte dat het ging starten met Female Force powered by Kriska. Dit uit vrouwelijke deejays bestaande team gaat de komende maanden de introductie ondersteunen van Kriska, de spannende combinatie van witbier, wodka en orange. Kriska is afkomstig van Heineken- dochter Fischer, gevestigd in het Franse Schiltigheim. Het bevat 5,9% alcohol en wordt rechtstreeks uit de fles gedronken. Vorig jaar is Kriska in Frankrijk met succes op de markt gebracht. Mannen, maar vooral ook vrouwen tussen de 20 en 35 jaar zijn erg positief over de frisse smaak. "Opvallend mooi" vinden ze de Russische uitstraling van de matglazen fles. In Nederland is Kriska sinds 12 april verkrijgbaar in honderd hippe horecagelegenheden. Onder meer in het splinternieuwe Pacha Rotterdam, dat is gevestigd in het voormalige Maastheater. Pacha is de Tekst Peter Everts club waar Female Force powered by Kriska, 12 april haar Dutch Tour is gestart met optredens van dj's Marcella, Debra, Natarcia, Femke en bovendien van MC Nova, vocaliste Desaya en saxofoniste Susanne Alt. Dat Kriska de aandacht trekt blijkt ook op internet, waar diverse bierdiscussiegroepen zich al op het nieuwe merk hebben gestort. Nog voor de introductie in Nederland waren daar al recensies over onder meer de smaak te lezen. Tja, Frankrijk-gangers hadden natuurlijk al eerder de kans om kennis te maken met de boeiende Kriska. Wie in Nederland met haar wil kennis maken, heeft de meeste kans van slagen in een stedelijke dance of lounge club. En hey, doe haar de groeten van me! Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 22