Visitekaartjes 171 Qt Bij Heineken Brouwerijen Schielanden in Rotterdam ontstond ongeveer een jaar geleden het idee om de chauffeurs en bijrijders te 'Heinekenizen'. Dat wil zeggen dat men chauffeurs en bijrijders van het vaste vervoersbedrijf, de firma G. v.d. Heijden uit Ridderkerk, nog beter in staat wilde stellen het ambassadeurschap van Heineken gestalte te geven. Met dit doel voor ogen werd een Heineken-dag gehouden. Jasper Sonneveld, logistiek manager stond samen met het toenmalig Management team en de groepsleiders aan de wieg van dit idee. Heineken Training Cooling Down Discotheek Nighttown in Rotterdam wordt beleverd Tekst Jasper Sonneveld, Wilma Gertenaar "Chauffeurs en bijrijders staan dagelijks in het Heineken-tenue klaar voor onze klanten en vormen een belangrijk deel van ons visitekaartje. Ontelbare fusten en kratten bier, kratten frisdrank, dozen wijn en flessen sterke drank, worden door hen wekelijks netjes bij de klanten bezorgd. Het is dan ook niet meer dan logisch dat zij kennis hebben van ons brouwproces, en de verschillende dranken die wij leveren. Bovendien is het goed om iets te weten van de onderneming in het algemeen en het merkenbelang van Heineken, Amstel, Brand en Murphy's in het bijzonder. De chauffeurs kwamen zelf ook regelmatig met het verzoek de brouwerij te mogen bezoeken. Nederlands Beheer Zij wilden de klanten beter te woord te kunnen staan. We hebben toen het idee van de Heineken-dag voorgesteld tijdens een werkoverleg met expeditie. Het sloeg onmiddellijk aan." "Wij zijn zaterdag 26 januari met ongeveer dertig man expeditiepersoneel naar de brouwerij in Zoeterwoude gegaan. Verdeeld over twee groepen hebben we een heel programma doorlopen, 's Ochtends zijn we gestart met een uitgebreide rondleiding door de brouwerij, waarbij we uitgebreid aandacht besteedden aan het brouwproces en de verschillende ingrediënten. Natuurlijk ontbrak een ronde langs de productielijnen niet. Het middagprogramma bestond uit een cursus Drankenkennis. Na de geschiedenis, de uitleg over het maken van wijn, de gedestilleerde dranken en alle overige alcoholhoudende dranken, gingen we over tot het proeven. Dit blind proeven was toch best lastig. Doordat alles op een leuke, toegankelijke manier werd verteld, was het zeer leerzaam." "Na afloop van deze gezellige en leerzame dag was er een diner bij een van de meest authentieke cafés in Rotterdam met de toepasselijke naam 'Het Fust'. Tegen het einde van de avond viel alles op zijn plaats. Alles was compleet, het was gezellig en iedereen was doordrongen van het merkenbelang en trots op het bedrijf."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 18