kans op profcarrière
Op 11 maart startte de Amstel-actie 'Schop het tot Superprof!' Binnen
het spel draait alles om het ontwikkelen van voetbalvaardigheden om
uiteindelijk superprof te worden en drie kaarten te winnen voor de
UEFA Champions League finale op 15 mei 2002 in Glasgow. Een trip
voor jou en voor je twee beste vrienden.
Tekst Karin Willems
'Yes 1 do', heet de band die in de nieuwe
commercial van Heineken nog net enthousiast
een paar laatste, stevige akkoorden speelt op een
bruiloft. Niet zo vreemd dus, om deze band uit te
nodigen op je bruiloft. Maar als ze het publiek na
dit harde gitaarnummer bedanken, valt er een
ijzige stilte. De ouders van het bruidspaar kijken
verbaasd.
Achter in de zaal wijst de barman op een glas
bier en gebaart 'biertje?'. Waarna hij de knop van
de cd-speler indrukt en precies de goede muziek
voor de sfeer van de avond uitkiest. Het feest gaat
alsnog los.
Bruiloft is de vijfde commercial in de 'Biertje?'-
campagne die reclamebureau Neboko voor
Heineken ontwikkelde. De nieuwe film was
maandag 11 maart voor het eerst op televisie te
zien.
Het verzamelen van codes is de manier om je voetbalvaardigheden te ontwikkelen op de
gebieden techniek, tactiek, team-play, fair-play en clubliefde. Het bemachtigen van codes
kan via allerlei spelonderdelen op de actiesite, www.voetbal.nl, en via de blikjes en
flesjes van Amstel.
Hoe de drie Amstel-vrienden hun carrière als profvoetballer hebben misgelopen is te
zien in de nieuwe Amstel-commercial die eveneens vanaf 11 maart op de buis te zien is.
Hierin gaan we terug naar 1985 en zien we de drie vriendjes in hun jonge jaren op het
voetbalveld. Zij worden op dat moment gescout door Barry Hughes. Na afloop van de
wedstrijd fietsen de jonge talentjes net weg als Barry Hughes op hen afkomt en zo
missen zij dus hun kans op een profcarrière.
Heb jij ook je carrière als profvoetballer gemist? Ga dan naar www.voetbal.nl en doe mee
met 'Schop het tot Superprof!'.
Heineken
Tekst Karin Willems