Consumentenservice Dagelijks ontvangen Anja, Nel, Rose, Theo en Douwe van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samenwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en)voor publicatie uit. oke. Oke, 9137- gi 82. Hein! Üouuj mumrner i*)a£ back gi44? Geach te Deze keer geen brief van een consument, maar een kleine greep uit een overzicht van verzoeken, vragen en klachten die de medewerkers van Bureau Consumentenservice in 2001 ontvingen. Consumentenservice is te bereiken via de telefoon (gratis 0800-nummer op het flesetiket), via een antwoordnummer voor een brief, via e-mail op de sites van Heineken, Amstel, Brand, Feestje.nl en Murphy's en ook wel eens via de receptie van het kantoor. Zo kunnen er dus vele vragen binnenkomen over het product, over een reclameartikel of over de commercials, maar ook opmerkingen dat het bier niet goed smaakt of dat het flesje kapot is, alsmede aanvragen voor informatie om een werkstuk te maken, of een jaarverslag voor de studie of viltjes voor de verzameling. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het kan worden gevraagd aan Bureau Consumentenservice. Vandaar dat zij af en toe enkele van deze brieven publiceren in Vers van 't Vat. Maar deze keer een overzicht, om een kleine indruk te geven van wat er zoal op hen af komt in een klein jaartje. bezoek brief e-mail telefoon Aanvragen informatie 7 1347 5167 1762 Compliment over een product of over een marketingactie 4 116 53 74 Opmerkingen 32 600 1309 1585 Diverse vragen 22 270 16.202 1059 Daarnaast komen er heel veel verzoeken binnen voor sponsoring of om enkele prijsjes beschikbaar te stellen voor bijvoorbeeld een fancy fair. Dit aantal is zo enorm dat helaas de meeste verzoeken schriftelijk moeten worden afgewezen. Hiernaast heeft Bureau Consumentenservice te maken met een callcenter dat in eerste instantie voor het merk Heineken de standaard telefonische vragen beantwoordt. De specifiekere vragen of opmerkingen verbinden zij weer door naar Bureau Consumentenservice. Bij het callcenter zijn het afgelopen jaar zo'n 20.541 telefoontjes binnengekomen. Gezien deze cijfers, kunt u zich waarschijnlijk wel voorstellen dat het gezellig druk kan zijn op deze afdeling. Eén ding is zeker, elke dag is anders en bij Bureau Consumentenservice weten ze nooit wat de volgende dag weer voor hen in petto heeft. Laat waar hij heeft op&ebaneem. door Peter de Wit Kew, ik Heb iémand voor joo aam de têlefoon. Jouio nummer W44 both Toén tem ik verhuisd maar Nee, daarna kreee >'k 9182. 11 I I taem 3\68 en ino keb ik 9i?». Met kem. k ben ap Zoek maar He-in. Vers van 't Vat, maart 2002 25

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 25