en Amstel genomineerd voor Gouden Loekie Ook deze maand ontving de redactie weer een aantal originele foto's, ingezonden door (oud-)collega's, gemaakt op de meest verre plaatsen. Drie Amstel-commercials en een Heineken-commercial zijn genomineerd voor de Gouden Loekie 2001. De prijs geldt in de reclamewereld als zeer prestigieus. De genomineerde Amstel-commercials zijn 'Triviant', 'San Siro' en 'Vakantie'. Bij Heineken maakt de eerste commercial uit de nieuwe 'Biertje?'-campagne (De Vraag) kans op de Gouden Loekie. Wim van der Kamp, oud-medewerker bij de Technische Dienst van Heineken 's-Hertogenbosch, maakte deze foto tijdens zijn rondreis door Vietnam in november 2001. Deze auto signaleerde hij in de stad Saigon. Carta Hoogland, verkooptelefoniste bij Heineken Amsterdam, maakte deze foto in december 2001 toen zij Las Vegas in Amerika bezocht. Toch een koopje, een Heineken en een hot dog voor maar 1,49! Hoeveel is dat eigenlijk in euro's? De heer W.A. Geurtsen uit Rosmalen stuurde deze foto, die A gemaakt is in Suriname. Zijn zoon ontdekte deze muur schildering bij een sportveld en legde het vast voor zijn vader. Vers van 't Vat, februari 2002 9 Tekst Karin Willems Een recordaantal van negentigduizend mensen heeft begin dit jaar zijn stem uitgebracht voor de Gouden Loekie 2001. Via coupons in advertenties en de Ster-internetsite konden kijkers hun voorkeur aangeven voor een van de dertig genomineerde reclames. Die nominaties vonden plaats naar aanleiding van telefonisch onderzoek door Intomart. Vijf commercials zijn inmiddels als favorieten naar voren gekomen uit de stemming. Op woensdag 13 maart maakt de Ster de winnaar bekend. De Gouden Loekie 2001 wordt uitgereikt aan de adverteerder, het reclamebureau en het mediabureau van de winnende commercial. Een van de Amstel-commercials met de drie vrienden

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 9