en Amstel
genomineerd voor Gouden Loekie
Ook deze maand ontving de redactie weer een aantal originele foto's,
ingezonden door (oud-)collega's,
gemaakt op de meest verre plaatsen.
Drie Amstel-commercials en een Heineken-commercial zijn
genomineerd voor de Gouden Loekie 2001. De prijs geldt in
de reclamewereld als zeer prestigieus. De genomineerde
Amstel-commercials zijn 'Triviant', 'San Siro' en 'Vakantie'.
Bij Heineken maakt de eerste commercial uit de nieuwe
'Biertje?'-campagne (De Vraag) kans op de Gouden Loekie.
Wim van der Kamp, oud-medewerker
bij de Technische Dienst van Heineken
's-Hertogenbosch, maakte deze foto tijdens
zijn rondreis door Vietnam in november
2001. Deze auto signaleerde hij in de stad
Saigon.
Carta Hoogland, verkooptelefoniste bij
Heineken Amsterdam, maakte deze foto in
december 2001 toen zij Las Vegas in
Amerika bezocht. Toch een koopje, een
Heineken en een hot dog voor maar
1,49! Hoeveel is dat eigenlijk in euro's?
De heer W.A. Geurtsen uit Rosmalen stuurde deze foto, die A
gemaakt is in Suriname. Zijn zoon ontdekte deze muur
schildering bij een sportveld en legde het vast voor zijn vader.
Vers van 't Vat, februari 2002 9
Tekst Karin Willems
Een recordaantal van negentigduizend mensen heeft begin dit jaar zijn
stem uitgebracht voor de Gouden Loekie 2001. Via coupons in advertenties
en de Ster-internetsite konden kijkers hun voorkeur aangeven voor een van
de dertig genomineerde reclames. Die nominaties vonden plaats naar
aanleiding van telefonisch onderzoek door Intomart. Vijf commercials zijn
inmiddels als favorieten naar voren gekomen uit de stemming. Op
woensdag 13 maart maakt de Ster de winnaar bekend. De Gouden Loekie
2001 wordt uitgereikt aan de adverteerder, het reclamebureau en het
mediabureau van de winnende commercial.
Een van de Amstel-commercials met de drie vrienden