n tot TOPMAN let jaar 2001 Vrumona introduceert: Karei Vuursteen is verkozen tot topmanager van het jaar 2001. Dit gebeurde vorige maand in Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee, waar driehonderd directeuren en topmanagers uit het Nederlandse bedrijfsleven bijeen kwamen voor het jaarlijkse managementdiner. Andere genomineerden waren Gerlach Cerfontaine (Schiphol), Kees Storm (Aegon) en Cees van der Hoeven (Ahold). Mariette Doornekamp van Damen Shipyards was de enige vrouwelijke genomineerde. Xi Climax Vodka Ice Sisi no bubbles in een heerlijke Sinaasappel-Mango variant Fruits de Pays Multifruit Tekst Karin Willems De voorzitter van de Raad van Bestuur van Heineken toonde zich trots. "Natuurlijk is het erg leuk om, vooral gezien de kandidatenlijst, gekozen te worden. De titel geeft aan dat we het afgelopen jaar goed hebben gepresteerd. En hoewel de trekpaarden van de wereldeconomie, zoals Japan en Duitsland, de laatste maanden slechte resultaten te zien geven, blijkt de biermarkt minder conjunctuurgevoelig te zijn." De verkiezing 'topman van het jaar' is uitgeroepen om die topman in het zonnetje te zetten, die zich in een of meerdere opzichten positief heeft onderscheiden. Tekst Wilma Gertenaar verkrijgbaar in de supermarkt, maar wel op al die plaatsen waar vruchtendrank extra op zijn plaats is. Sauna's, kuuroorden, fitnessruimten et cetera. En... vanaf maart in één literverpakking in het PUM! Xi Climax is in een jaar uitgegroeid tot de nummer twee powerdrink in Nederland. Een flinke prestatie die de concurrent duidelijk zenuwachtig heeft gemaakt. Door de enorme populariteit van drankjes als Bacardi Breezer en Smirnoff Ice wordt bewezen dat de consument toe is aan limonades met alcohol die gemixt in een flesje zitten. Xi Climax Vodka Ice is tijdens de Horecava op spectaculaire wijze gepresenteerd. De doelstelling was tweehonderd bedrijven te laten kennismaken met de nieuwe Xi Climax variant. Aan het slot van de beurs lag de score twee keer zo hoog. Een waardig begin voor een drank die het ver zal schoppen. Om in te spelen op de huidige consumenten behoefte aan spannende duo-smaken heeft Sisi het assortiment uitgebreid. Een lekkere fruitdrank met extra vitamine C is het gevolg. De strategie van Sisi richting fruitfrisdrank wordt hiermee voortgezet. Sisi Mango is de derde fruitfrisdrank na het succes van Sisi Framboos (2000) en Wildberry (2001). Sisi speelt hiermee in op twee consumententrends; koolzuurvrije dranken en fruitfrisdranken. De herpositionering van Sisi is gestart in 2000 met nieuwe designs, een nieuwe campagne en de eerste duo-smaak Sisi No Bubbles Sinaasappel-Framboos. Het marktaandeel van Sisi is door al deze inspanningen behoorlijk gegroeid; van 15% in 2000 naar 19,5% in 2001. De vierde smaakvariant van Fruits de Pays wordt gemaakt van twaalf soorten vruchten en bevat extra vitaminen A, C en E. Fruits de Pays is niet

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 8