en.nl verliezen, kan ÈLzijn e-mail 4 OTmB N Domeinregistratie Eigen website vragen worden beantwoord zoals 'waar staan we nu en waar willen we over twee jaar staan?' Maar ook: 'met welke partij willen we voor internet in zee gaan?' Amstel bijvoorbeeld heeft nu voor zijn websites op internet vier verschillende partners. Het is beter om met één centrale, internetpartner afspraken te maken, niet alleen om de kosten te drukken maar ook om de kwaliteit te waarborgen. Daarom zijn we bezig om een standaard Service Level Agreement (SLA) voor internetproviders te maken. Wie met Heineken zaken wil doen, zal zich aan die afspraken moeten houden." Bram vervolgt: "Daarnaast zorgen we samen met Corporate en de Juridische Dienst voor een goede domeinregistratie. Een duidelijke procedure voor het registreren voorkomt dat we straks niet precies meer weten welke domeinnamen we bezitten en wanneer ze verlopen. Als we bijvoorbeeld Heineken.nl verliezen, kan niemand binnen Heineken Nederland zijn e-mail ontvangen. Ook zijn we bezig met het verder ontwikkelen van bestaande websites en het oplossen van problemen zoals het onderhoud en beheer van een site." Kortom, er is werk genoeg voor de beide e-consultants, die naast het bovenstaande, ook nog zorgen voor het technisch beheer en de (verdere) invulling van de Heineken Brouwerijen site. Jeff: "In de toekomst kunnen wellicht de vertegenwoordiger en ondernemer via de Heineken Brouwerijen site facturen inzien door een koppeling tussen de administratie en internet. Uiteraard is de beveiliging in dit geval een belangrijk punt. Beveiliging van gegevens staat hoog op onze agenda. Bij het ontsluiten van gegevens via internet moet je tot het uiterste gaan om te voorkomen dat gegevens worden onderschept." Inmiddels hebben Jeff en Bram ook een eigen website op het BrowseHuis, waarop ze alle informatie over hun functie als e-business consultant, e-business en internet in het algemeen plaatsen. "Deze site is sinds 1 januari dit jaar in de lucht. We leggen daarop onder meer verschillende e-termen uit, geven antwoord op veel gestelde vragen en vertellen of er voor een van onze merken al ergens een winkel of een gastenboek op het web staat en hoe die in elkaar zitten. Zo hoeft het wiel niet twee keer te worden uitgevonden." 'r.' r Meer weten? Bram Streefkerk en Jeff Visser zijn bereikbaar via het telefoonnummer 071-545 7462 Hun e mailadressen zijn a.j._streefkerk@heineken.nl en j._visser@heineken.nl. Via Internet Explorer is de website bereikbaar via het volgende adres: http://nlhnlintranet/prod/stdwebsites/Ebusiness.nsf

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 7