en.nl verliezen, kan
ÈLzijn e-mail
4 OTmB
N
Domeinregistratie
Eigen website
vragen worden beantwoord zoals 'waar staan we nu en waar
willen we over twee jaar staan?' Maar ook: 'met welke partij
willen we voor internet in zee gaan?' Amstel bijvoorbeeld heeft
nu voor zijn websites op internet vier verschillende partners.
Het is beter om met één centrale, internetpartner afspraken te
maken, niet alleen om de kosten te drukken maar ook om de
kwaliteit te waarborgen. Daarom zijn we bezig om een
standaard Service Level Agreement (SLA) voor
internetproviders te maken. Wie met Heineken zaken wil doen,
zal zich aan die afspraken moeten houden."
Bram vervolgt: "Daarnaast zorgen we samen met Corporate en
de Juridische Dienst voor een goede domeinregistratie. Een
duidelijke procedure voor het registreren voorkomt dat we
straks niet precies meer weten welke domeinnamen we bezitten
en wanneer ze verlopen. Als we bijvoorbeeld Heineken.nl
verliezen, kan niemand binnen Heineken Nederland zijn
e-mail ontvangen. Ook zijn we bezig met het verder ontwikkelen
van bestaande websites en het oplossen van problemen zoals
het onderhoud en beheer van een site."
Kortom, er is werk genoeg voor de beide e-consultants, die
naast het bovenstaande, ook nog zorgen voor het technisch
beheer en de (verdere) invulling van de Heineken Brouwerijen
site. Jeff: "In de toekomst kunnen wellicht de vertegenwoordiger
en ondernemer via de Heineken Brouwerijen site facturen
inzien door een koppeling tussen de administratie en internet.
Uiteraard is de beveiliging in dit geval een belangrijk punt.
Beveiliging van gegevens staat hoog op onze agenda. Bij het
ontsluiten van gegevens via internet moet je tot het uiterste
gaan om te voorkomen dat gegevens worden onderschept."
Inmiddels hebben Jeff en Bram ook een eigen website op het
BrowseHuis, waarop ze alle informatie over hun functie als
e-business consultant, e-business en internet in het algemeen
plaatsen. "Deze site is sinds 1 januari dit jaar in de lucht. We
leggen daarop onder meer verschillende e-termen uit, geven
antwoord op veel gestelde vragen en vertellen of er voor een
van onze merken al ergens een winkel of een gastenboek op het
web staat en hoe die in elkaar zitten. Zo hoeft het wiel niet twee
keer te worden uitgevonden."
'r.' r
Meer weten? Bram Streefkerk en Jeff Visser zijn
bereikbaar via het telefoonnummer 071-545 7462
Hun e mailadressen zijn
a.j._streefkerk@heineken.nl en
j._visser@heineken.nl. Via Internet Explorer is de
website bereikbaar via het volgende adres:
http://nlhnlintranet/prod/stdwebsites/Ebusiness.nsf