WA Voor collega's Bram Streefkerk en Jeff Visser is de digitale snelweg gesneden koek. Beiden hebben al vele jaren ervaring met internet en e-business. Sinds 1 juli vorig jaar zijn ze in dienst van Heineken als e-business consultants om ook ons bedrijf definitief op de digitale kaart te zetten. Hun rol daarbij is die van aanspreekpunt voor alle zaken die met internet te maken hebben. Centrale afspraken Bram Streefkerk Tekst Marguerite de Ruijter de digitale snelweg Bram Streefkerk is na zijn studie een aantal jaren als technische man betrokken geweest bij een warenhuis op internet. Jeff Visser was onder meer betrokken bij een autoleasebedrijf dat internet gebruikt als enig verkoopkanaal. Beiden waren op zoek naar een nieuwe uitdaging en vonden die bij Heineken. "We kenden elkaar niet, maar reageerden los van elkaar op de advertentie. Achteraf blijkt dat we ook veel gezamenlijke vrienden en kennissen hebben" vertelt Bram. Bram en Jeff kregen de opdracht een geheel nieuwe afdeling binnen Information Services (IS) op te zetten. "Er komen bij Heineken steeds meer internetprojecten en websites bij en dus ook meer werk voor IS. Bij IS misten ze tot nu toe de specifieke kennis, tijd en aandacht om daarop op een goede manier in te springen. Er moest daarom een nieuwe, in e-business gespecialiseerde, subafdeling komen en daarvoor zijn wij aangetrokken. Zo kunnen we samen met onze klanten kijken wat technisch mogelijk is, met providers onderhandelen, maar onze klanten ook adviezen geven over het gebruik en de opzet van een website", aldus Bram. Jeff: "Het is onze taak e-business op de kaart te zetten en daarover naar en met onze klanten te communiceren. Om dat te bereiken, zijn we eerst bij onze potentiële klanten zoals Inkoop en Marketing langsgegaan. We hebben ons voorgesteld in de organisatie en gekeken waar voor ons de kansen liggen. Daaruit zijn verschillende projecten voortgekomen en zijn wij tot een omschrijving van ons takenpakket gekomen. Advisering, bemiddeling, projectbegeleiding en market-watch. We hebben ook een beleid en visie rond e-business opgesteld, waarin Heineken Nederlands Beheer i .\X\VCrt>-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 6