Toerned Attractie Award voor de Heineken Experience Heineken Extra stimulans Nederlands Beheer Tekst Hans Sjouke Koopal Tekst Wilma Gentenaar De concurrentie van Het land van Ooit, het Noord Brabants Museum en Dierenpark Amersfoort ten spijt, ontvingen Meint van Kuiken, Bard Schiphorst en Michiel Berssenbrugge, als vertegenwoordigers van de Heineken Experience, de Toerned Attractie Award. De prijs werd tijdens de vakantiebeurs op 8 januari uitgereikt door de Braziliaanse voorzitter van de International Association of Amusement Parks and Attractions. Het juryrapport stelde dat: De Heineken Experience op een innovatieve manier het verhaal rondom Heineken presenteert. Vooral het gebruik van de zintuigen viel daarbij op; de bestaande structuur van de oude brouwerij op een succesvolle manier deel uitmaakt van de attractie; de algehele presentatie en de klantvriendelijkheid van het personeel van hoog niveau waren. De Toerned Attractie Award is een prijs voor dagrecreatiebedrijven die zich op bijzondere wijze onderscheiden. ToerNed is een federatie van vijftig Nederlandse dagrecreatiebedrijven die samenwerken op het gebied van promotie en kennisuitwisseling. Meint van Kuiken, manager Heineken Experience, zei in een reactie: "We waren verbaasd en verguld toen we van deze prijs hoorden. Voor een attractie die pas zeven maanden loopt is het, denk ik, geen geringe prestatie. We vonden het wel vreselijk jammer dat meneer Heineken de Experience niet meer heeft kunnen zien en van deze prijs ook niets heeft geweten. Hij was tenslotte de geestelijk vader van de brouwerijontvangsten en het Heineken museum. We hadden zelf nooit durven dromen dat we in deze categorie een prijs kregen. Wij zien het als een extra stimulans. En vinden het heel bijzonder om te merken dat de Experience in de beleving van de bezoekers toch in deze categorie thuishoort. We hebben in de afgelopen zeven maanden al meer dan 150.000 bezoekers gehad, maar zijn natuurlijk blij met de publiciteit die we mooi vroeg in het jaar hiermee krijgen. Dat moet toch weer voor een flink aantal bezoekers zorgen." De Sneeuwman is de eerste commercial van de nieuwe campagne 'Puur Brand' van de Brand Bierbrouwerij. De campagne ging tweede kerstdag 2001 van start. In de film 'Sneeuwman' zit een stel in een café en wordt de man gegrepen door een winters tafereel dat zich buiten afspeelt; het bouwen van een sneeuwpop. De hoofdpersoon geniet van wat hij ziet en vergroot dat genieten door, als de pop is afgebouwd, naar buiten te gaan en de sneeuwman een Brand biertje in zijn handen te zetten. In de loop van dit jaar volgen nog twee films waar een 'genietmoment' centraal staat en het natuurlijke en de kwaliteit van Brand Bier worden benadrukt. De drie films zijn ontwikkeld door het reclamebureau PMSvW/Y&R en geregisseerd door Thed Lenssen. De muziek is gecomponeerd door het succesvolle duo Fluitsma en Van Tijn.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 8