consumentenservice Uitslag Kerstpuzzel HEIN KEN r- 4$ Dagelijks ontvangen Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samenwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. door Peter de Wit De Consumentenservice ontving de volgende vraag van trouwe Amstel-drinkers, die in de supermarkt bier aantroffen waarvan de houdbaarheidsdatum al verlopen was: Langs deze weg wil ik u iets meedelen wat ik in mijn hele leven nog nooit meegemaakt heb. En mijn leeftijd is 67 jaar. Afgelopen week zijn mijn vrouw en ik boodschappen gaan halen bij de C1000 in Hoensbroek, die daar reclame maakte voor twee kratten Amstel bier voor de prijs van 11,34. Even tussendoor: wij zijn ons hele leven al trouwe Amstel-drinkers en dit merk hebben wij ook altijd verkocht in onze horecazaak. Enfin, thuis aangekomen bleek dat het etiket op de achterkant van het flesje Amstel bier (etiket met houdbaarheidsdatum) verdwenen was. Wij voelden ons opgelicht, daar de datum al verlopen was. De reden dat ik u schrijf is, dat ik het erg vind dat uw naam en kwaliteit door het slijk worden gehaald. De Consumentenservice heeft uiteraard haar oprechte excuses aangeboden aan de briefschrijver, want het is absoluut niet de bedoeling dat de flesjes zonder etiketten worden verkocht. Het bier wordt ruim voor de uiterste houdbaarheidsdatum geleverd aan de afnemers. Het kan zijn dat er bij het distributiecentrum of in de winkel een oude voorraad met flesjes te voorschijn komt en dat deze flesjes per ongeluk tussen de recente flesjes in het krat worden gezet. Uiteraard is dit alles onjuist, maar misschien heeft de briefschrijver er begrip voor dat Heineken verder geen zicht meer heeft op wat er met de flesjes gebeurd nadat deze de brouwerij hebben verlaten. Dit neemt niet weg dat Heineken uiteindelijk wel verantwoordelijk blijft voor de kwaliteit van het product. Wij kunnen de briefschrijver echter geruststellen, omdat de houdbaarheidsdatum van de flesjes bier die hij heeft toegezonden niet was verlopen. De productiedatum van deze flesjes staat op het halsetiket en dat gaf aan dat deze flesjes op 8 oktober jl. gevuld zijn en houdbaar zijn tot april 2002. De Consumentenservice biedt de briefschrijver voor het ongemak een nieuw kratje Amstel bier aan. De redactie is dit jaar weer overspoeld door inzendingen, waaruit drie winnaars getrokken zijn. We feliciteren de volgende winnaars van harte met hun cadeaubon. - P.H. Flantua uit Amsterdam - E. van Geffen uit Boxtel - J. Sluijter uit Monnickendam De oplossing van de kerstpuzzel luidt als volgt: De beste wensen voor alle Heineken mensen O' Z) Wat loop jé' intere^amt ee doen web die bril en die folder^ Ken? 24 Heineken Nederlands Beheer Htj «kroikelde door zti^ veiliebeid^oUoenpn boem kreee U<j zd"» vcilietieid^brd in a\m

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 24