Recycle bakken langs de kust Oorkondedag 2001 STAR Chain Wave 1 2 live Heineken Experience geopend HTS ontvangt ISO 9001-certificaat 'Biertje?' Jaar 2001 Heineken heeft op verschillende locaties aan de Nederlandse stranden honderd recycle bakken neergezet, waarin consumenten hun lege blikjes kunnen weggooien. De blikbak- ken hebben de uitstraling van een bier- en frisdrankblik, waardoor ze makkelijk herken baar zijn. In de bakken worden de blikken door het overhalen van een hendel direct platgedrukt. In het Nationaal Automobiel Museum in Raamsdonksveer vond in juni de Oorkondedag 2001 plaats. Het Lande lijk Ideeëncentrum organiseert deze dagjaarlijks. Ideeënbuscommissies van bedrijven en instellingen kunnen hier voor ideeën inzenden. Heinekens Cen trale Ideeënbuscommissie had hiervoor een idee van Joost Damen (Heineken Den Bosch) geselecteerd. Joost was een van de 23 genomineerden, die met zijn allen 2,5 miljoen gulden bespaar den met hun ideeën. Na een verbouwing van ruim zeven maanden opende in mei de Heineken Experience, aan de Stadhouderskade in Amsterdam, officieel de deuren. Wat ooit de ontvangsthal van Heineken was, is nu een interactieve tentoonstelling, genaamd Heineken Experience. Een bijzonder onderdeel van de Heineken Expe rience is de 'bottleride'. Terwijl ze op een bewegende tribune staan, wordt aan de bezoekers overge bracht wat er allemaal komt kij ken bij het spoelen, afvullen, slui ten, etiketteren en verpakken van een flesje Heineken. Heineken Technical Services (HTS) ontving 13 september het ISO 9001-certificaat voor zijn kwaliteitssysteem. Jean Franqois van Boxmeer, lid van de Raad van Bestuur, reikte het certificaat uit aan Siep Hiemstra, directeur HTS. De heer Van Boxmeer gaf HTS naast de nodige felicitaties en compli menten een opdracht mee voor de toekomst. "Het HTS- kwaliteitssysteem is modern en voor iedereen toegankelijk, maar zorg ervoor dat het ook zo fris blijft." De eerste commercial van de nieuwe campagne voor Heineken is vanaf eind juli op televisie te zien. Het thema van de campagne is 'Biertje?' en wordt in de komende jaren op spraakmakende wijze onder de aandacht van de consument gebracht. 'Bier tje?' wordt niet alleen op televisie getoond, maar ook op billboards en in de horeca. Het Heineken-perso- neel werd voor de start van de cam pagne op de hoogte gebracht via e-mail en BrowseHuis. Velen maak ten gebruik van de mogelijkheid te reageren op de nieuwe campagne. Momenteel is er een nieuwe tv- commercial op het thema 'Biertje?'. Een politicus maakt bij studenten een goede beurt, wanneer hij zijn speech eindigt met een pakkende one-liner: 'Biertje?' (zie foto). Bij het ter perse gaan van dit nummer, is WAVE 2 van STAR Chain live. Het tweede en tevens laatste deel van de organisatie gaat over op SAP. WAVE 1 ging op 29 juni live, toen Plony de Vrij van de afdeling Customer Support Control de eerste order in SAP invoerde. STAR Chain is een gezamenlijk pro ject van Heineken USA, Heineken Export en Heineken Nederland en heeft als doel het bereiken van belangrijke bedrijfsverbeterin- gen, die noodzakelijk zijn voor het lange- termijnsucces van Heineken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 8