Inkoop en leveranciers bereiden zich voor op STAR Chain Konij nen utjes met pruimen en Ingrediënten 125 gram gedroogde pruimen flesje Brand Sylvester (30cl) 4 konijnenboutjes 2 eetlepels zonnebloemolie 2 eetlepels roomboter 100 gram ontbijtspek 1 ui 2 takjes tijm 1,5 deciliter kippenbouillon peper, zout De gedroogde pruimen ontpitten en gedurende twee tot drie uur wellen in het bier. De konijnen boutjes bestrooien met peper en zout. In een braadpan aanbraden in een mengsel van zonne bloemolie en roomboter, tot alle kanten lichtbruin van kleur zijn. Het in blokjes gesneden ontbijt spek even meebakken. Hittebron verlagen en de fijngesneden ui, de tijm en de kippenbouillon toe voegen. Goed omscheppen en in anderhalf uur zacht gaar stoven. Een half uur voor het einde van de stooftijd de in fijne stukjes gesneden, gewelde pruimen met het bier erbij doen en verder stoven. Op smaak brengen met peper en zout. Takjes tijm verwijderen. Serveren met aardappelpuree en in boter gestoofde groene kool en in boter gebakken plakjes appel. Drink hierbij een goed gekoeld glas Brand Sylvester. Bron: Bierblad Sinds 1984 brouwt Brand speciaal voor het eindejaar Brand Sylvester: een echt Nederlands winterbier. Brand Sylvester wordt gebrouwen ter ere van Sint Sylvester, wiens kerkelijke feestdag samenvalt met oudjaar. Deze Sylvester de Eerste werd geboren in Rome, de stad waarvan hij in 314 na Christus tot bisschop werd gewijd. Paus Sylvester de Eerste stierf op 31 december 355. Op het Piazza San Silvestro in Rome staat de basiliek San Sylvestro del capite, zo genoemd omdat het hoofd van Sylvester daar wordt bewaard. Vanuit heel Europa kwamen Heineken-leve- ranciers naar de Amsterdamse Stadhouders kade voor de STAR Chain-informatiemiddag voor leveranciers van onder meer blikjes, kroonkurken, flessen en etiketten. Deze mid dag werd vrijdag 9 november gehouden in het Koelschip en de Molenzolder. De organisatie was in handen van de afdeling Purchasing Sourcing Management. Het doel van de middag was het zo goed mogelijk voorbereiden van alle leveranciers op de veranderingen die voor hen ontstaan na de implementatie van SAP, begin december. Eerst kregen de leveranciers presentaties van Alexan der Arsath Ro'is en Ewoud Nieuwenhuis over het hoe en waarom van STAR Chain. Vervol gens namen de inkopers en materiaalplanners in werkgroepjes met hun eigen leveranciers alle komende veranderingen grondig door. Ook werd met hen een bezoek gebracht aan de Heineken Experience. Marien Kakebeeke (directeur Supply Chain) benadrukte in zijn slotspeech nog eens het belang van de gevolgen van STAR Chain voor zowel de leveranciers als de Heineken-orga- nisatie. Een gezellige borrel, met een goed glas Heerlijk Helder Heineken, extra veel bit terballen en het oer-Hollandse 'Tulpen uit Amsterdam' uit het draaiorgel, sloot deze suc cesvolle, nuttige en unieke bijeenkomst af. Stéphanie Koenders, afdeling Communicatie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 16