Britney Spears is in december de 'kerstster' van Pepsi. Popster en tieneridool Britney geeft met een behoorlijke portie glitter en rr glamour een feestelijk tintje aan de promotie. Om rendier Rudolf, de k succesvolle kerstthematiek van de afgelopen drie jaar, te overtref- fen, is in 2001 gekozen voor Snowtime. Een sterkere invulling van L de kerstsfeer en een duidelijkere link naar Pepsi en muziek. Voor Nederland betekent de promotie het debuut van Britney als «L gezicht van Pepsi. Onder het thema Snowtime gaat Britney de strijd aan om een plek in het winkelkarretje. Hiertoe zal de laatste drie weken van het jaar een uitgebreid pakket aan displays en POS-materialen worden ingezet in fc.. de supermarkten. Net als voorgaande jaren willen we een forse ■fetgraan meepikken van de verhoogde frisdrankenomzet rond de feestdagen. De kerstpromotie wordt op de winkelvloer thematisch aangekleed met feestelijke Britney Spears-uitingen. Bovendien zette Pepsi een Shop Tailor Made met pre- i mium en een bijzonder opvallende megadisplay in. Bij de STM krijgt de consument bij aankoop van drie K. flessen Pepsi, Sisi en/of 7UP een exclusieve cd-rom gratis. De cd-rom bevat onder meer unieke inter im views en beelden van Britney, plus een speciaal I voor Pepsi gemaakte remix van de hit 'Stronger'. Een echt collectors item voor de vele fans dus! ISneeuwhuisje I: Nieuw dit jaar is dat honderd grote supermarkten in het land een megadisplay is aangeboden. Een 120 krattendisplay met een zogenoemd 'sneeuwhuisje'. Een constructie van een twee meter hoge en een meter brede transparante zuil. f Centraal hierin staat Britney Spears in een heus wintertafereeltje, omgeven door een opvallende lichtslang. Bijzonder aan de display is dat het zelfs in het huisje sneeuwt! Behalve dat de display sfeerverhogend werkt en feestelijk oogt op de win kelvloer, verwachten we dat het sneeuwhuisje ook een omzetverhogende werking en een positieve invloed zal hebben op de merkwaarden van Pepsi. Zowel naar de doelgroep als naar de winkeliers. Winkeliers reageren bijzonder positief op de Britney- promotie en we verwachten een soortgelijke reactie van de consument. Zowel het hoge glitter- en glamourgehalte en zeker ook de megadisplay vallen in goede aarde voor de feestdagen. Daarnaast zijn de supermarkten enthou siast om dit jaar eens een blauwe kerst rond het fris drankschap te zien! B; Do you look like Britney? 1 Onder tieners start een actie waarin zij kunnen meedoen F" aan een 'look-a-like contest'. In de Hitkrant worden de winnaars van de voorronde uitgebreid geportretteerd en de winnaar zal Britney Spears persoonlijk ontmoeten. Geïnteres seerd? Kijk snel op www.britneysmovie.nl.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 11