Afspraken nakomen Onder de huidige markt omstandigheden, die voor bier en frisdranken worden gekenmerkt door een stabiele tot licht dalende consumptie per hoofd van de bevolking, ontstaat er intern logischerwijs een toe nemende behoefte om in elk geval geen energie en capaciteit te verlie zen met het oeverloos vergaderen en elkaar confronteren met een component van de schaduwzijde van onze bedrijfs cultuur: de vrijblijvendheid waarmee wij onder elkaar afspraken nakomen. Ik daag u als lezer uit. Hoe vaak heeft u zichzelf de vraag gesteld, terwijl u alweer naar een vergadering van een werkgroep, stuurgroep, taskforce, werk overleg et cetera gaat, of u daar wel écht bij moet zijn of dat u slechts op de hoogte dient te zijn van de uitkomsten via het verslag of de notulen? met elkaar voor de gewei- om de resultaten van gevestigde werk maatschappijen op niveau te houden. De omstandigheden zijn uitdagender dan ooit; stagnerende markten, verscherpte concurrentie, concentratie bij toeleveranciers en klanten en stijgende kosten van onder meer grondstoffen en personeel. Deze omstandigheden verplichten ons elkaar scherp te hou den en met name onze energie naar buiten te richten; vaker te luisteren naar en te praten met onze klanten, toeleveran ciers en relaties en intern minder tijd te verspillen met het met elkaar verder uitpluizen van op zich ogenschijnlijk belangrijke details. Wist u dat u gemiddeld slechts drie a vier dingen onthoudt van een presentatie van een half uur? Hoe vaak vervelen wij elkaar niet met een presentatie waarbij hele pagina 's uit rap porten worden getoond? Echt, zonde van de tijd en energie, én er blijft niets van hangen bij de toehoorders! De afgelopen jaren zijn er vele instrumenten geïmplemen teerd om afspraken vast te leggen en om elkaar beter te kun nen aanspreken op het nakomen hiervan. Daarnaast is de aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van het individu sterk toegenomen. Van CAO-ontwikkelingsgesprekken tot resultaatgericht beoordelen, van POP-gesprekken tot MATCH. Het wordt echt tijd dat we met elkaar die instrumenten gaan benutten met daarbij van mijn kant de opmerking dat wij elkaar absoluut duidelijker moeten aanspreken op hetgeen onderling is afgesproken. En écht, een dag is niet af als u niet op die dag door een interne of externe klant of toeleverancier bent uitgedaagd op uw prestatie. Dat houdt u scherp. Philip de Ridder, algemeen directeur Vrumona Is er leven na STAR Chain? Een decennium lang 'Geniet, maar drink met mate' Naar Tahiti voor een trainee-opdracht SHOW, voor alle werkmaatschappijen Spectaculaire zesde editie van Pepsi Pop De vernieuwde MATCH-site £">y. De Momentopname De nieuwe huisstijl, nu ook voor Heineken Nederland Persoonlijk Geflitst De vrienden van Amstel LIVE! Hei Society Geknipt; Geachte Consumentenservice Nieuwe Horecava-stand; Recepties Food 2 daagse

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 2